כניסה

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית* (M.A)




ראש המגמה: ד"ר סמי חמדאן, samihamd@mta.ac.il


פסיכולוגיה חינוכית עוסקת בקידום רווחתם הנפשית של ילדים ובני נוער ומשפחותיהם בתוך המכלול החברתי-חינוכי-קהילתי-תרבותי בו הם חיים. היא עושה זאת באמצעות רצפים של מניעה, איתור והתערבות הן ברמת הפרט, המשפחה מערכות החינוך והקהילייה. עבודת הפסיכולוג החינוכי מתמקדת בהתערבות עם הילד, הורים, משפחות וצוותים חינוכיים בבתי הספר ובקהילה חל מאבחון וכלה בטיפול , הן במצבי שגרה והן במצבי חירום.


מטרת התכנית החינוכית באקדמית היא להכשיר סטודנטים מצטיינים להתמחות בפסיכולוגיה חינוכית באמצעות:


  1. הקניית ידע הנדרש לפסיכולוג חינוכי: פסיכולוגיה  חינוכית, רפואית, קלינית, התפתחותי וארגוני- מערכתי.
  2. הכרת שיטות הערכה וחקר הכלים העומדים לרשות הפסיכולוג החינוכי.
  3. פיתוח הידע המקצועי
  4. למידה ויישום מודלים קלאסיים ועדכניים לאבחון פסיכו-דיאגנוסטי הן פרטני והן מערכתי קהילתי.
  5. למידה ויישום שיטות טיפול פרטניות, משפחתיות ומערכתיות הרלוונטיות לעבודות היומית של פסיכולוג חינוכי .

בפסיכולוגיה חינוכית באקדמית:

  • הלימודים יתבססו על שילוב של דיסציפלינות המתארות ומסבירות תהליכים התפתחותיים, קוגניטיביים ופסיכולוגיים נורמטיביים ופתולוגיים, תוך כדי הבנת  השפעתם של יחסי הגומלין בין הפרט לסביבתו על תהליכים אלה.
  • לימודי הליבה יאפשרו רכישת ידע ומיומנויות בתחומים השונים של אבחון פרטני ומערכתי, פסיכותרפיה והתערבות פסיכולוגית מערכתית במצבי לחץ וטראומה.
  • הסטודנט ירכוש ידע תיאורטי, מתודולוגי ויישומי בקידום רווחה נפשית בקהילה.

הלימודים בתכנית מתקיימים בשני מסלולים:


  •    תכנית עם תזה** – המאפשרת למסיימים אותה בהצלחה יוכלו להירשם ללימודי דוקטורט.
  •   תכנית עם עבודת גמר – המדגישה יישום הידע שהסטודנטים רכשו במהלך הלימודים בתכנית.

**הקבלה לתכנית עם תזה תתאפשר לקראת סוף סמסטר א בשנה הראשונה ובכפוף לתנאי הקבלה.


עם סיום הלימודים, מוסמכי התכנית יוכלו להשתלב כמתמחים ובהמשך כפסיכולוגים חינוכיים מומחים במוסדות חינוך יסודיים ועל יסודיים, במסגרת השירותים הפסיכולוגיים-חינוכיים.

 

*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג



 


מתעניינים באקדמית?

הזינו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
  • מאשר/ת קבלת דיוורים לדואר אלקטרוני

לשיחה עם נציג