כניסה

תחומי מחקר סדנת עבודת גמר תשע"ז

שם משפחהשם פרטיE -Mail פנימיתחום מחקר
אביצור-חמיאלרוניתAVITSUR@MTA.AC.ILהשפעות מוקדמות או סביבתיות על בריאות וחולי. השפעות חוויה של פציעה על איכות חיים ובריאות. השפעות של חשיפה למזהמים סביבתיים במהלך ההיריון על התפתחות ובריאות היילוד. סוג הנחייה: כמותנית.
אהוניסקה אסאיאנהjannaah@mta.ac.ilפסיכולוגיה שיקומית - השלכות נוירופסיכולוגיות אצל ילדים לאחר פגיעות נרכשות או התפתחותיות. סוג הנחיה: כמותנית
אופנהיימרסברינהSABRINA@MTA.AC.IL

הקשר בין חשיפה למזהמים בתקופת ההיריון לבין הסתגלות פסיכו-סוציאלית בגיל הרך.

 

ילדים עם מצבים בריאותיים כרוניים: התפתחות, איכות חיים, והיענות לטיפול של ילדים ומתבגרים עם מחלות כרוניות.

סוג הנחיה: כמותנית.

 

אלקנהאודליהELKANA@MTA.AC.IL

נוירופסיכולוגיה קלינית; רגישות מבחנים נוירופסיכולוגיים לאיתור ירידה קוגניטיבית באוכלוסייה מבוגרת ומשכילה ובחולי MCI ובחינת גורמים מגנים; בחינת ההשפעות של התערבויות קצרות מועד (פעילות גופנית, אימון קוגניטיבי, אימון משולב) על תפקוד קוגניטיבי ובחינת משתנים מתערבים כגון משתני אישיות ומצב רוח; בחינת הקשר בין תפקוד קוגניטיבי  לרמת סוכר בדם, אחוז שומן, מדדי דלקת  וכולסטרול אצל אנשים בריאים; השפעת ניתוח בריאטרי אצל חולי סוכרת על מצבם הרגשי והקוגניטיבי; בחינת הקשר בין תפיסת כאב, התנהגות אובדנית מינדפולנס תכונתי ודיכאון במסגרת שיקומית לבין ליקויים נוירופסיכולוגיים בתחומי קבלת החלטות, גמישות קוגניטיבית ויכולת לעיכוב תגובה.

סוג הנחיה: כמותני.

אפל דוזטס

+

זליגמן

ליאת

+

רות

APPELLIA@MTA.AC.IL / RUTHZE@MTA.AC.IL

העברה בינדורית של תהליכים נפשיים באמצעות כלים פסיכודיאגנוסטיים (עם דגש על הרורשאך)

אבחון והערכה של האישיות במגזרים שונים באוכלוסיה הישראלית באמצעות מבחן הרורשאך.

סוג הנחיה כמותנית

בראוןמיכל רבקהmichalbu@mta.ac.ilהשפעת הטיפול בחולים על מטפלים לא פורמליים (בני משפחה) ומטפלים פורמליים (אנשי צוות רפואי). בזמן הקרוב התמקדות בהתמודדות אנשי צוות רפואי - טראומטיזציה משנית והתמודדותם עם חשיפה לאובדן וסבל. הברית הטיפולית בין הרופא לחוליו.  אבל – היבטים רב תרבותיים, anticipatory grief, שימוש בדימיון כמרחב להחלמה ועוד. נשאות גנטית של מחלות הסרטן. מחקר כמותני ואיכותני
בראונשטיין-ברקוחדוהHEDVAB@MTA.AC.ILהשפעת הממשק קריירה-משפחה על הסתגלות לעולם העבודה. סוג הנחיה: כמותנית.
ברגרבסט-אגסידפנהDAFNABER@MTA.AC.ILמאפיינים טמפורליים ומרחביים של הפניית קשב ומודעות ויזואלית, ובחינת ההשלכות של עיבוד מודע ולא-מודע. בחינת הקשר בין שפה לחשיבה, תוך התמקדות בהשפעות של דו-משמעות מילולית.מחקר של מדדים התנהגותיים המנבאים יכולת Theory of Mind. סוג הנחיה: כמותנית.
גלרשולמיתSHULAMIT@MTA.AC.ILפסיכולוגיה קלינית/חברתית – תמורות בהבנת מושג דימוי גוף, תוך שימת דגש על האספקטים השונים שלו ע"פ תיאוריות שונות (כדוגמאת האנליטית והחברתית) , במצבי בריאות וחולי. מחקר המתמקד בהדרכה קבוצתית מהווה כלי מרכזי בהכשרת והסמכת פסיכולוגים בענפיה השונים. המחקר יעסוק בבחינת התהליכים הקבוצתיים התורמים ומעכבים למידה והתפתחות, והשפעתם על  גיבוש הזהות המקצועית.  סוג הנחיה: כמותנית
דולברגדפנהDAPHNA@MTA.AC.ILהורות, מעבר להורות וקשר הורה-ילד בגיל הרך באוכלוסייה נורמטיבית כמו גם אוכלוסיות בסיכון. בשנה הקרובה יתאפשר לקחת חלק במחקר אורך על הורות לפגים. הסטודנטים יערכו ביקורי בית, תצפיות וראיונות להורים וילמדו לנתח נתונים אלה.  כמו כן אפשרות למחקר תצפיתי במעבדה ההתפתחותית החדשה במכללה תוך שילוב מדדי תצפית התנהגותית ומדדים פיזיולוגיים בקרב הורים ותינוקות. סוג הנחיה: כמותנית
דורוןרבידRAVIDDOR@MTA.AC.IL

בחינת השפעת טיפול צמחי על הפרעות דיכאון וחרדה בבעלי חיים. מחקר פסיכוביולוגי הנוגע במישור ההתנהגותי, הורמונלי ומוחי של הפרעות חרדה ודיכאון בו ננסה למצוא טיפולים חדשים, יעילים עם פחות תופעות לוואי ביחס לטיפולים הקיימים כיום.

סוג הנחיה: מחקר אמפירי.

הנדלזלץיונתןYONATANH@MTA.AC.ILתחומי מחקר- מבחנים פסיכולוגיים (בעיקר ה TAT והקשר בין מבחני השלכתיים למבחני דיווח עצמי), פסיכולוגיה רפואית (בעיקר הקשר בין משתנים פסיכולוגיים לחווית ההריון והלידה), חקר השפעתם של טיפולים פסיכולוגים, השפעת התקדמות טכנולוגית של טיפול נפשי. סוג הנחיה: כמותנית.
הנץ גמליאלקרןKERENHAN@MTA.AC.IL

(1)התפתחות ילדים בראי מערכות היחסים במשפחה. המחקר עוסק בקשרים המורכבים בין מאפיינים אישיותיים של ההורה, היחסים הזוגיים בין ההורים, יחסי הורה- ילד והסתגלות ילדים בגיל הרך. כמו כן ניתן לפתח שאלת מחקר עצמאית בתחום הידע הזה.

(2)תהליך האבל בקרב קרובי משפחה של נפגעי תאונות  דרכים בישראל- איפיון תהליכי האבל של קרובי משפחה של אנשים שנהרגו כתוצאה מתאונות דרכים וההשלכות של ליווי טיפולי לקרובי המשפחה על בריאותם הנפשית ותפקודם.

(3) בחינת התהליכים הקבוצתיים התורמים ומעכבים למידה והתפתחות של פסיכולוגים.

סוג ההנחייה: כמותנית.

 

זיו-ביימןשרוןsharonzi@mta.ac.ilעוסקת במחקרי תהליך בתחום הפסיכותרפיה ובודקת השפעה של מיומנויות טיפוליות שונות ושל שילובים ביניהן לבין תוצאות הפגישה הטיפולית, תוצאות הטיפול ואיכות הקשר הטיפולי. זאת, תוך בחינת השפעה מממתנת של משתני אישיות של המטופל על מערך הקשרים בין ההתערבויות הטיפוליות לבין תוצאות הטיפול, תוצאות הפגישה והקשר הטיפולי. הפרויקטים המחקריים נוכחיים נשענים על מאגר פגישות טיפוליות מוקלטות ושאלונים שנאספו מהמטופלים והמטפלים לפני ואחרי הטיפול ולפני ואחריי כל פגישה, תוך שימוש הן בניתוחים כמותניים והן בניתוחים איכותניים בהתאם לשאלות המחקר. 
חלביסאמרHALABISA@MTA.AC.IL

my research focuses on intergroup helping processes. In particular, building on intergroup and power relations theories, I investigate the consequences of receiving, seeking and giving help for members of low and high status groups. In addition,  my recent research examines reconciliation processes, exploring the effects of trust, willingness to reconcile and apology on intergroup helping processes.  

 

חמדאןסמיSAMIHAMD@MTA.AC.IL

דיכאון, אובדנות, הורות ופסיכופתולוגיה של ילדים, שכול, פציעה עצמית.

סוג ההנחיה : כמותנית

חרותיעיריתIRITHERU@MTA.AC.ILפסיכולוגיה רפואית-תפיסת פציעה,  תפיסת מחלה, התערבויות במצבי דחק טראומתיים ו- PTSD . סוג הנחיה: כמותנית.
יהנהעינתyeheneei@mta.ac.il

התמחות בילדים ומבוגרים תחומי המחקר המרכזיים עוסקים בתהליכי אבל ואובדן בשדה הקליני- שיקומי לאחר אטיולוגיות פגיעה שונות )כדוגמת: כוויות, קטיעות, חבלות

ראש קלות וקשות(, וכן באספקטים הרגשיים פסיכולוגים בהתמודדות של – בני משפחה עם חולים במצב וגטטיבי מתמשך או עם תוצרים קוגניטיביים והתנהגותיים לאחר חבלות מוחיות. בתחום הקוגניטיבי עוסקת בחקר תהליכי

בקרה וניהול מוחיים ) executive functions ( באוכלוסיות שונות עם פתולוגיה מוחית וכן בהבנת מנגנוני שליטה ובקרה על התנהגות.

סוג ההנחיה: הנחיה כמותית ואכותנית

יעקובי

+

גולדצויג

רבקה

+

גיל

REBECCA@MTA.AC.IL

+

GILIGOLD@MTA.AC.IL

תקווה מהווה משאב התמודדות בעיקר במצבים קשים בחיים. במהלך השנים האחרונות עסקנו בפיתוח תיאורטי של המושג, כמו גם בפיתוח כלי מחקרי התואם את עמדתנו התיאורטית שגורסת ש"לתקווה פנים רבות". לפיכך אנו מבקשים לבדוק אם אוכלוסיות שונות במצבים שונים יציגו פרופילים שונים של תקווה. 

במהלך הפיתוח התיאורטי, כמו גם השאלון, התברר לנו שקיימת השקה בין מספר גורמי חוסן (אופטימיות, תקווה, חוללות עצמית ועוד), למרות שתיאורטית הם נבדלים. בהקשר לכך נרצה ללמוד על המשותף והמבחין בין תקווה וגורמי חוסן אחרים.

המשתתפים בסדנה יוזמנו להצטרף למחקר שמעניין אותם ביותר.

למרות כל הנאמר לעיל , נהיה גם פתוחים לרעיונות נוספים במידה ויהיו תואמים את מסגרת העבודה שלנו.

סוג הנחיה: מחקר כמותני

לב-ארי מרגליתדליתDALITLEV@MTA.AC.IL

פסיכולוגיה של הספורט - תוך דגש על היבטים אישיותיים הקשורים להתמכרות לספורט. ספורט ככלי טיפולי. כיצד יכול ספורט לסייע בטיפול בבעיות רגשיות שונות כגון דיכאון. פעילות גופנית ועולם העבודה – כיצד ניצן להילחם בתופעת "היושבנות".

השמה ומיון של עובדים – השפעות רב-תרבותיות על החלטות מיוניות, בניית כלי מיון שונים (אישיותיים וקוגנטיביים), ראיונות של מועמדים לעבודה. סוג ההנחיה : כמותני

נלסוןנועהnoane@mta.ac.il

כיצד משפיעים משתנים פסיכולוגיים, דמוגרפיים ומצביים על התנהגות אנשים במצבי קונפליקט ומשא ומתן, ועל הישגיהם במצבים אלה, בפרט בחייהם בארגונים.  

1. השפעות האישיות - מהו "חוסן אישיות" בקונפליקט ומה הוא מנבא.

2. הבדלי מגדר, אם ישנם, בהתמודדות עם קונפליקט ומו"מ.

3. השפעתה של עמדת הכוח במשא ומתן, והאם ניתן להבין הבדלי מגדר כהבדלי כוח.

4. תפיסת הצדק בקונפליקט - השפעת הצדק התהליכי על ההתמודדות עם הקונפליקט.

המחקר אמפירי-כמותי.

עינתחייםHAIMH@MTA.AC.IL
  1. הבסיס הביולוגי של הבדלים אינדיבידואליים בתגובה לתרופות מייצבות מצב רוח ולתרופות נוגדות דיכאון: (1) התפלגות התגובות לתרופות במודלים למחלות. (2) מתאם בין תגובות במודלים שונים. (3) פולימורפיזמים גנטיים וביטוי של גנים הקשורים לתגובות לתרופות.
  2. חסינות ורגישות במחלות של מצב הרוח, מהתא ועד לאדם: (1) השפעה של התערבויות במערכות של חסניות ורגישות על הסיכוי לפריצה של מחלה אפקטיבית. (2) ההשפעות של שינויים אפקטיביים על גמישות תאית. (3) הקשר שבין גמישות תאית ובין טיפול במחלות אפקטיביות. (4) הקשר בין למידה למחלות אפקטיביות.
  3. סוג הנחייה: כמותנית
פוקסשאול 

1. גורמים מצביים והבדלים אינדיבידואליים המשפיעים על הטיות חשיבה בתהליך קבלת החלטות. דוגמאות להטיות החשיבה שמוצע לחקרם: הסלמה (escalation of commitment),  יוריסטית המאמץ (effort heuristic), התמדה בחוסר פעולה (inaction inertia), יוריסטיקת המספרים הגדולים (numerosity), עגינה (anchoring and adjustment).  ניתן לחקור גם יוריסטיקות והטיות חשיבה אחרות.

2. גורמים המשפיעים על הימנעות מקבלת החלטות (decision avoidance).

בשני הנושאים ההחלטות יהיו ממגוון קונטקסטים – החלטות כלכליות, חברתיות, תעסוקתיות, או רפואיות.

 סוג הנחיה:  כמותנית בלבד

פייןעופרOFERF@MTA.AC.IL

היבטים פסיכולוגיים של נטייה מינית, משפחות חדשות, מגדר ומיניות, מערכות יחסים לא מונוגמיות, להט"בפוביה.

סוג הנחיה: כמותנית

קרוןתמרTAMARKRO@MTA.AC.ILפסיכולוגיה קלינית –  חלומות במצבי מעבר במעגל החיים: מעברים התפתחותיים, זוגיות, נישואים, הריון ולידה, מוות, מצבי לחץ וטראומה.  סוג הנחיה: כמותנית ואיכותנית.
רייכר-עתיררבקהRERA@MTA.AC.ILתחום העניין: מחשבת הגוף – טכניקה טיפולית למצבי פסיכופתולוגיה וגופניות בקרב מבוגרים וקשישים. בדיקת הגנות פסיכולוגיות ותהליכים קוגניטיביים ורגשיים בקרב המתעמלים בגישת מחשבת הגוף. גישת המחקר כמותנית.
שגיאעדיADISA@MTA.AC.IL

היבטים שונים של קבלת החלטות: השפעת רגשות בעת ואחרי הבחירה (כגון שביעות רצון וחרטה) , תהליכים אינטואיטיבים ורציונלים , הטיות קוגניטיביות, "פרדוקס הבחירה " - השפעות שליליות וחיוביות של חופש הבחירה, הבדלים בין טיפוסים ממקסמים למסתפקים ועוד.

סוג הנחיה: אמפירית כמותנית

שוורץדודDAVIDSC@MTA.AC.IL

מיון והערכת עובדים: הערכת האישיות - בנייה ותיקוף של כלי מיון להערכת האישיות, מידע ביוגראפי וראיון כמקורות  להערכת האישיות ולניבוי קריטריונים של הצלחה בעבודה.

הטיות בתהליכי מיון והערכת עובדים- הטיות מראיינים, ניהול רושם של מרואיינים, הטיות תגובה בשאלוני אישיות. סוג הנחייה: כמותנית.

שיפטר-סגיבתמרTAMARSHI@MTA.AC.IL

התנהגות בריאות; התאמה חברתית ותרבותית; כשירות חברתית ותרבותית של צוות רפואי; היבטים חברתיים ותרבותיים של בריאות, מחלה, חולי, התנהגות חולי; פרופסיות, בפרט הפרופסיה של הרפואה ויחסים בין פרופסיות. סוג הנחיה: כמותני ואיכותני

 

שרבנירותruthsh@mta.ac.ilכיצד חברות משתנה במהלך החיים? הבדלים על פי גיל מין ותרבות. דוגמאות לשאלות הן הקשרים שבין חברות וזוגיות, חברות לאורך השנים, חברות ויחסים עם הורים, בהקשר בין-תרבותי סוג הנחיה: כמותנית

 

מתעניינים באקדמית?

הזינו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
  • מאשר/ת קבלת דיוורים לדואר אלקטרוני

לשיחה עם נציג