כניסה

מוסמכי התעסוקתית עושים קריירה

עדי שפירא רונן 

 

שנות לימוד במגמה: 

2007-2009
התמחות:

ענף – ייעוץ תעסוקתי

שנים – 2010-2014

מוסד/ארגון – מכון אדם מילא

התפקיד הנוכחי:
  • פסיכולוגית תעסוקתית עצמאית, בעלת קליניקה פרטית לייעוץ קריירה.
  •  עוסקת בתחומי האבחון והמיון במגוון ארגונים.
  • מתרגלת בקורס אבחון והערכה במסגרת התואר השני בפסיכולוגיה תעסוקתית במכללה האקדמית ת"א יפו.

תפקידים קודמים: פסיכולוגית תעסוקתית במכון אדם מילא, יחידות האבחון והייעוץ.

במסגרת עבודתי במחלקת האבחון ביצעתי מגוון תפקידים- בוחנת, מראיינת ומעבירת מרכזי הערכה, מדריכה בכירה ומנהלת צוות המראיינים. בנוסף, הייתי אחראית על הפרקטיקום המיוני במכון.

במסגרת עבודתי במחלקת הייעוץ, ליוויתי נועצים רבים בצמתי החלטה בקריירה שלהם: בחירה ראשונית, שינויי קריירה מתוך בחירה ומתוך אילוץ, ליווי מפוטרים ועוד. בנוסף, עסקתי בייעוץ תעסוקתי שיקומי, כהמשך ישיר לפרקטיקום בביה"ח לוינשטיין אותו ביצעתי במסגרת לימודיי במכללה.

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

שילוב מוצלח מאוד של תשתית תיאורטית רחבה בתחום התעסוקתי, לצד מתן כלים פרקטיים, מעשיים וישימים לעבודה בתחום. הכרות עם מגוון רחב של סוגיות בזירה התעסוקתית וכן חשיפה והתנסות לכלל אפשרויות ההתפתחות בתחום: הייעוצי, המיוני והארגוני. זאת, נוסף לחוויית פרקטיקום משמעותית ומלמדת, ולמפגש עם סגל מקצועי, קשוב ומחובר לשטח.

לאורך השנים פגשתי מוסמכים רבים של המגמה שעושים עבודה משמעותית ומקצועית, מבוקשים בעולם העבודה ומשתלבים בהצלחה רבה בתפקידים שונים. אני חשה שהמגמה הופכת יותר ויותר דומיננטית בעיצוב דמותה של הפסיכולוגיה התעסוקתית בארץ, וכי הבוגרים ואני ביניהם, גאים לספר היכן למדו.

 

יוסי חסון

שנות לימוד במגמה:2009-2011
התפקיד הנוכחי:

דוקטורנט בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה העברית בירושלים והמרכז הבינתחומי בהרצליה

יועץ ומפתח כלי מיון ואבחון. 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

הלימודים אפשרו לי להתפתח באופן אישי כאדם ובאופן מקצועי כפסיכולוג. במהלך התואר נחשפתי לתיאוריות פסיכולוגיות מגוונות,  רכשתי כלים פרקטיים רבים, והתנסיתי בעבודה מעשית במכון אדם מילא. כל אלה יחד אפשרו לי למצוא את התחומים שמעניינים אותי ולהגדיר את עצמי כפסיכולוג.

תחום שסקרן אותי מאוד היה רגשות, ובאופן ספציפי אינטליגנציה רגשית. סקרנות זו הובילה אותי לחקור תחום זה כחלק מעבודת התזה אשר זכתה בפרס מטעם האגודה לפסיכומטריקה בישראל, ולפתח כלי אבחוני למדידת אינטליגנציה רגשית, שכיום נמצא בשלבי הטמעה בצה"ל. מתוך המשיכה לתחום ועידוד של סגל המגמה החלטתי להמשיך ולהרחיב את המחקר שלי במסגרת תואר שלישי.

בת-חן אילוז כץ​

שנות לימוד במגמה: 2008-2010
התמחות:

ענף – ייעוץ

שנים – 2010-2014

מוסד/ארגון – מכון אדם מילוא 

התפקיד הנוכחי:

תיאור התפקיד:

בעלת קליניקה פרטית בתחום הייעוץ התעסוקתי.

יועצת תעסוקתית וכותבת תיקים וחוות דעת ללקוחות בתחום המיון במכון אדם מילוא מ-2008 ועד היום. בנוסף מדריכה פרקטיקנטים לתואר שני.

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:
​ הרחבת הידע בפסיכולוגיה תעסוקתית במקצועות ליבה בענפי העיסוק השונים, ייעוץ, מיון וארגונית. רכשתי ידע רלוונטי המסייע לי בעבודה בתחומים רבים כמו פסיכופתולוגיה, תיאוריות אישיות וכו', לצד כלים פרקטיים וספציפיים יותר לייעוץ תעסוקתי. הבנה טובה מהו יעוץ תעסוקתי ומהי נחיצותו ולפיכך חיבור טוב יותר לתחום.​

 

נועה טל​

שנות לימוד במגמה: 2010-2012
התפקיד הנוכחי:

תיאור התפקיד – אחראית גיוס מיון והשמה מזה 3 שנים

בסלקום

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:  

התרומה הראשונה והמשמעותית ביותר של הלימודים לעבודתי היום היא הקניית יסודות האבחון. התרגולים והשיעורים היוו את אבני היסוד לעבודת האבחון שהיא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלי בעבודה.

שיעורים וחומרים נוספים אשר מסייעים לי הם: הקורס בהתנהגות ארגונית, שכן בתפקידי אני נמצאת בנקודת המפגש בין משאבי אנוש לבין התנהלות עסקית של הארגון; התפתחות הקריירה והבדלים בין דוריים, אשר מסייעים לי להתאים את כלי המיון ואת האבחון עצמו למועמדים השונים בהם אני פוגשת; הקורס תורת הראיון, אשר הינו הכלי המרכזי שבו אני משתמשת.

הלימודים במגמה מהווים בסיס לביטחון ולמקצועיות שלי בתפקיד, והועילו לי רבות עד כה.​

 

עדי מטולה​

שנות לימוד במגמה:2013-2014
התמחות:

ענף – מיון עובדים

שנים – 1 (שנת התמחות ראשונה)

מוסד/ארגון – צה"ל 

תפקידים קודמים:

תיאור התפקיד – מאבחנת (מראיינת ומעבירה מרכזי הערכה)

שנים – 6

מוסד/ארגון – מכון אדם מילא  

התפקיד הנוכחי:

תיאור התפקיד – ע. ראש תחום הערכת קצונה בכירה

שנים – שנה וחצי

מוסד/ארגון – חיל המודיעין, צה"ל 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

במסגרת תפקידי אני נשאלת לא אחת על לימודי התואר השני, ובכל פעם שאני עונה אני מציינת לטובה את התרומה הייחודית של המגמה התעסוקתית באקדמית ת"א-יפו. אני חושבת שהמילה הטובה ביותר לתאר תרומה זו היא- פרקטיקה. המגמה התעסוקתית שמה לה למטרה להכשיר את הפסיכולוגיים לעתיד ע"י התנסות בשטח במהלך תהליך הלמידה. בכל אחד ואחד מהקורסים שעברנו קיבלנו כלים באמצעותם יישמנו את החומרים העיוניים, ובכך התאפשרה למידה מעמיקה ביותר בתוספת "צידה לדרך". לדוגמא- בקורס דיאגנוסטיקה, כל אחד מחברי המגמה העביר סוללת מבחנים על אנשים בסביבתו ולאחר מכן ביצענו עבודה קבוצתית שכללה למידה ואינטגרציה מעמיקה של החומרים, תוך הנחיה יסודית ומקצועית של המתרגלים. בקורס אבחון ארגוני נתבקשנו לבחור ארגון ולבצע עליו אבחון בהתבסס על שיטות וגישות שלמדנו. לאורך הדרך קיבלנו ייעוץ, הכוונה וסיוע מהמרצה, ולאחר מכן קיבלנו ממנו פידבקים והמלצות ליישום.

בנוסף לכלים שרכשנו בקורסים, אופציות ההכשרה המעשית שנפתחו בפנינו היו מגוונות ולחלקנו פתחו דלתות לעתיד.

כלל המרצים במגמה התעסוקתית הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המגיעים ממגוון תחומים (עולם הייעוץ והמיון בגופים פרטיים, ביטחוניים, אקדמיה וכדומה). הם בעלי ניסיון רב שנים הניכר ברמת הידע וההיכרות עם התכנים המקצועיים. חשוב לציין כי המרצים לא היו שם רק כדי ללמד, הם היו זמינים בכל העת לענות על שאלות, לייעץ ולהדריך בהתלבטויות שלנו, בין היתר על עתידנו התעסוקתי.

בתפקידי הנוכחי אני עוסקת בהערכה של קצינים לקראת קידום לדרג הסא"ל והאל"מ בחיל המודיעין. מדובר בתפקיד משמעותי ובעל השפעה גבוהה בתהליכי קבה"ח על מפקדי החיל. מכאן שחשיבות רמת האבחון בתפקיד הינה גבוהה. אני יודעת שקיבלתי את הכלים המתאימים במהלך הלימודים, ונעזרת בהם לאורך כל הדרך. אני יכולה להעיד גם על חברותיי הקרובות מהאקדמית שהשתלבו בעולם הביטחון (צבא, משטרה, שב"ס) ואשר זוקפות לזכות את הלימודים במכללה והכלים שקיבלו באותה תקופה.

 

 

גיא אושר להב

שנות לימוד במגמה:2010 – 2012
התמחות:

מומחה במיון (ענף 1) – 2012 – 2015

מתמחה בייעוץ תעסוקתי (ענף 2) – 2014-

מוסד/ארגון – קינן שפי

 

התפקיד הנוכחי:

עובד בקינן שפי כשש שנים.

מילאתי מגוון תפקידים, כולל ניהול צוות הפסיכולוגים במכון.

כיום – אחראי על צוות פיתוח מבחנים, בדיקות פסיכומטריות למבחנים, יועץ תעסוקתי, מרצה במסלול האקדמי במכללה למנהל, עובד מול לקוחות החברה ומלווה אותם מבחינה מקצועית (ניתוחי עיסוק, בניית מערכות מיון וכו'), מעביר סדנאות ראיון למנהלים.

 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:
הזדמנות מצויינת להכרות עם פסיכולוגים מובילים מהתחום המקצועי שהיו המרצים שלי. עד היום אני חוזר מידי פעם לחומרים שלמדתי כשאני מתמודד עם נושאים חדשים. פעמים רבות אני מוצא שהייתי שמח להיעזר באחד המרצים.

 

 

מאור כלפון חכמיגרי​

שנות לימוד במגמה:2009- 2011
התמחות:

ענף 2, ייעוץ תעסוקתי

שנים 2011- 2015

מוסד/ארגון: 'המרכז לייעוץ ללימודים ולפיתוח קריירה' אוניברסיטת  בר-אילן  

התפקיד הנוכחי:

פסיכולוגית במרכז לייעוץ ללימודים ולפיתוח קריירה אוניברסיטת בר אילן

דוקטורנטית במחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן

מנהלת צוות מראיינים, יחידת האבחון אדם מילא תל אביב 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:
אני עוסקת בתחום שלמדתי, הן בייעוץ והן באבחון. הלימודים אפשרו לי לרכוש כלים מקצועיים בכדי להשתלב כאשת מקצוע בתחום הפסיכולוגיה התעסוקתית. במסגרת לימודי הדוקטורט אני חוקרת השפעות של העברה בין דורית ותמיכת בן/בת זוג על איזון עבודה ומשפחה, נושאים בהם העמקנו בלימודים ובהם אני עוסקת בתחום הייעוץ. מאוד אוהבת את העשייה המקצועית ומאמינה בחשיבות ההתפתחות של הפסיכולוגיה התעסוקתית הן בשטח והן באקדמיה.

 

 

קרן צפניה רפאל​

שנות לימוד במגמה:2007-2008
התמחות:

ענף – פרקטיקום ייעוצי במכון אדם מילא

שנים – 2008

מוסד/ארגון –  

תפקידים קודמים:

תיאור התפקיד – מנהלת משאבי אנוש חטיבתית

שנים – 2011-2015

מוסד/ארגון – אמדוקס

 

תיאור התפקיד – מגייסת ויועצת קריירה פנים ארגונית

שנים – 2009-2011

מוסד/ארגון – אמדוקס

 

תיאור התפקיד – גיוס וניהול talent

שנים – 2006-2009

מוסד/ארגון – אינטל

התפקיד הנוכחי:

תאור התפקיד – סמנכ"ל משאבי אנוש ופיתוח ארגוני

שנים – 2015 עד היום

מוסד/ארגון –אוויה ישראל  Avaya (חברת הייטק בתחום התקשורת) 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:​ ​
הלימודים במגמה התעסוקתית הקנו לי בראש ובראשונה בסיס ידע רחב באשר לתהליכי ייעוץ בכלל וייעוץ קריירה בפרט. תחום אשר הופך להיות משמעותי ביותר בעשור האחרון בו אנשים כבר לא רק מחליפים מקומות עבודה אלא מנהלים את הקריירה שלהם בתבונה. בעולמות התוכן בהם אני פועלת (ארגוני הייטק גלובאליים), מעבר בין תפקידים או חטיבות, קידום פנים ארגוני או מעבר ממסלול מקצועי לניהולי הינו דבר שבשגרה. בהקשר זה, יכולותיי הייעוציות שחודדו במהלך התואר, מהוות בסיס חשוב מאין כמוהו ליצירת קשר המבוסס על אמון ושיתוף פעולה עם העובדים והמנהלים עימם אני עובדת, ומאפשרת לי להוות גורם משמעותי עבורם בתהליך קבלת ההחלטות. כמו כן, הקנו לי הלימודים כלים תיאורטיים ופרקטיים לביצוע תהליכי אבחון עמוקים, וחידדו את ההתבוננות שלי על היבטים כגון מוטיבציות ומניעים, שאיפות, חוזקות ומגבלות. היתרון האבחוני משמש אותי כמעט בכל מפגש ומקנה לי ערך מוסף ויתרון בתוך האינטראקציה בתוכה אני נמצאת.

​ ​

 

הילה רב​

שנות לימוד במגמה:2013-2014
התפקיד הנוכחי:

במהלך לימודי הבנתי שאני מעוניינת להתפתח כפסיכולוגית ארגונית. בשנים  2014-2015 עבדתי כיועצת ארגונית במכון "איה לחמי יועצים". החל מ- 2015 אני פסיכולוגית ארגונית בחיל האוויר, צה"ל.

 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

הלימודים הקנו לי בסיס מצוין לאבחון אנשים וארגונים. לתחושתי האבחון מהווה יסוד לכל תהליך התערבות (בין אם הוא אישי ובין אם קבוצתי). בעתיד, אני רואה את עצמי משלבת את כלל העולמות ועוסקת גם במיון והערכה, גם בייעוץ תעסוקתי וגם בייעוץ ארגוני. העולמות הללו קשורים באופן שבעיניי בלתי ניתן להפרדה. כל אחד מהעולמות הללו מרתק אותי והעשייה בכל תחום ותחום מאפשרת לי לעזור לפרטים ולארגונים מזוויות שונות.

המגמה התעסוקתית הייתה האופציה השנייה שבחרתי, אחרי קלינית, ואני כל כך שמחה שהתקבלתי למגמה התעסוקתית ושפניתי לדרך הזו.

בעבודה כיועצת ארגונית אני חווה גיוון רחב הן באופן האבחון (קבוצות מיקוד, ראיונות אישיים, תצפיות בארגון) והן באופן ההתערבות (ייעוץ אישי, הנחיית קבוצות, התערבויות שונות מאחורי הקלעים, ועוד).  ​

 

 

רויטל גבאי אלתרמן

שנות לימוד במגמה:2010-2012
התמחות:

ענף – מיון

שנים – 3

מוסד/ארגון – משטרה 

תפקידים קודמים:

תיאור התפקיד – משרת סטודנט במכון מיון. ביצעתי מבחני מצב וראיונות עומק לתפקידים מגוונים.

שנים – 1

מוסד/ארגון – פילת 

התפקיד הנוכחי:

תאור התפקיד – פסיכולוגית במדור מיון של משטרת ישראל. עוסקת במיון כח אדם לגיוס לתפקידי ליבה במשטרה ומבצעת מיון תוך ארגוני לתפקידי רוחב וקידום. בתפקיד אני מעבירה מרכזי הערכה, סימולציות, וראיונות עומק.  כמו כן עוסקת בניתוח מבחני אישיות ומתן חוו"ד אישיותיים. בשנתיים האחרונות אני מסייעת בבניית מערכות מיון חדשות ושיפור מערכות קיימות.

שנים – 3

מוסד/ארגון – משטרת ישראל.  

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

למגמה תרומה רבה להתפתחות הקריירה שלי ולבחירות התעסקותיות שביצעתי עם סיום הלימודים. הקורסים השונים חידדו אצלי את יכולות האבחון, בדגש על הקורסים דיאגנוסטיקה ותורת הראיון – קיבלתי כלים פרקטיים ויעילים ביותר שסייעו לי להיכנס בקלות רבה יותר להתמחות ולמקום עבודה חדש, ותרמו רבות לתחושת המסוגלות שלי, במיוחד במקום כמו המשטרה שיש בו פסיכולוגים בעלי ניסיון רב. נחשפתי במהלך הלימודים לתחום המיון כך שבעזרת המגמה יכולתי לבצע בחירה תעסוקתית מושכלת ונכונה עבורי- הפרקטיקום והסדנאות הדינמיות הן בשנה א' והן בשנה ב' גרמו לי לבחון עם עצמי היטב ולהבין מהם הכיוונים המתאימים לי יותר והמתאימים לי פחות (התלבטתי רבות בין התמחות בתחום הייעוץ התעסוקתי לתחום המיון). ואכן קיבלתי סיוע רב מהמרצים עד לקבלת החלטה סופית בבחירה של התמחות במיון.

אני חושבת שבניגוד למקומות אחרים המגמה התעסוקתית במכללת ת"א יפו נותנת כלים פרקטיים, ניסיון וליווי שלא קיימים במקום אחר. היציאה לעולם העבודה נעשית לאחר שנתיים שיש בהן עשייה מחקרית אך לא רק- גם התנסות מעשית רבה ומשמעותית שערכה לא יסולא בפז.

 

אמיר לוי

שנות לימוד במגמה:2011-2014
התמחות:

מתמחה בענף 1 – ייעוץ קריירה (חצי משרה)

2014-

מוסד/ארגון – אדם מילא 

התפקיד הנוכחי:

בנוסף להתמחות אני גם עובד מזה כשנה כמנהל מקצועי בנושא גיוס (חצי משרה)

מוסד/ארגון – קסטרו

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

הלימודים במגמה הם עבורי הבסיס האיתן לידע והביטחון המקצועי שלי. עבורי הלימודים היו כמעין חומר גלם ממנו ניתן לפסל ולעצב את העתיד המקצועי שלי. אני מרגיש שבכל ההיבטים – גם הטיפולי-ייעוצי וגם הארגוני-קבוצתי, המגמה הפכה אותי לאיש מקצוע סקרן ובעל ערך. אני חושב שהתוכנית עשירה מאוד ולכן מאפשרת מבט על שלל ההיבטים המגוונים לעשייה בתחום התעסוקתי. אני מרגיש שיש הרבה צורך בשוק לפסיכולוגים "כמונו" – כאלה שמבינים באנשים וגם בארגונים, מזהים דברים לעומק ברמת המיקרו והמאקרו והמגמה עוזרת בפיתוח הפרספקטיבה הזו. אני לא בתוכנית דוקטורט כרגע, אבל בהחלט חושב גם לפתח מחקר בעתיד. בעיניי המגמה גם מאפשרת מגע, למעוניינים בכך, עם שיטות ודרכים לפתח חשיבה שהיא מחקרית אמפירית לטובת מחקר דוקטורט. התוכנית מאוד מומלצת בעיניי, אני גם מרגיש שכיום יותר מאי פעם, לצד השיח הציבורי הגובר סביב דור ה-Y והשינויים שחלו בתחום הקריירה בעולם המערבי ככלל, הצורך בפסיכולוגים תעסוקתיים לפרטים וארגונים רק יגדל ויתעצם. לתפיסתי, המגמה היא חממה טובה לפיתוח החשיבה הפסיכולוגית שתוכל לתת מענה לשאלות שהיום רק מתחילות להתנסח בתחום התפתחות קריירה ועולם העבודה.

 

 

אורי סדן

שנות לימוד במגמה:2008-2010
התמחות:ענף – מיון והערכה
שנים – 2
מוסד/ארגון – מחלקת מדעי ההתנהגות - צה״ל
התפקיד הנוכחי:

תאור התפקיד – עוזר ראש תחום הערכת קצונה בכירה בחיל
המודיעין
שנים – 1 בתפקיד הנוכחי, 5.5 בצה״ל
מוסד/ארגון – ענף מדעי ההתנהגות בחיל המודיעין

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

בלימודים רכשתי השכלה תיאורטית ופרקטית, הרחבתי את אופקיי המקצועיים (אם זה תיאוריות פסיכודינאמיות, פסיכופתולוגיה, וכלה בתיאוריות מעולם התעסוקה)
ורכשתי כלי עבודה רבים ושימושיים.
בשטח- מצאתי את הידע והכלים שרכשתי במכללה, כחשובים ומשמעותיים ביותר לעבודתי היום יומית, והבנתי כי דבר זה אינו מובן מאליו.

​ ​

יגל שרעבי

שנות לימוד במגמה:2008-2010
התמחות:

ענף – מיון והערכה

שנים – 2010-2014

מוסד/ארגון – צה"ל – מרכז מדעי ההתנהגות

 

התפקיד הנוכחי:

תאור התפקיד – פסיכולוג בית הספר לקצינים של חיל הים.

אחראי מקצועית כוללת על תהליכי המיון לקורס חובלים, כמו גם במסלול ההכשרה לתפקיד. ייעוץ וליווי כלל תחום המיון, ההערכה, הפיתוח וההכשרה בהכשרת קורס חובלים. הכשרת מפקדים ופסיכולוגים במילואים לתפקידי מיון, פיתוח והערכה במסלול.

 

שנים – מ-2013 ועד היום

מוסד/ארגון –צה"ל, חיל הים, ענף מדעי ההתנהגות

 

התרומה של הלימודים במגמה לקריירה  שלי:

קבלת ידע ומומחיות תיאורטית ומעשית בכל הקשור לתהליכי אבחון והערכת הפרט, בניית כלי מיון, וליווי תהליכים ארגוניים. כמו כן, העלאת רמה בכל הקשור לשימוש בידע מחקרי ומתודולוגי לטובת שיפור תהליכי מיון. יצירת רשת חברתית מקצועית, מפרה ושיתופית של עמיתים למקצוע.

חזרה לתפריט