כניסה

קורס: יסודות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי -יישומים אינטגרטיביים

תיאור הקורס:

הקורס יעסוק בשימוש במודלים וכלים התנהגותיים וקוגניטיביים מתוך עמדה אינטגרטיבית. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו לעומק כלים ומודלים מרכזיים בטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי – הרפיה, מדיטציית קשיבות, התערבות פסיכו-חינוכית, דמיון מודרך, טכניקות הסטת קשב, ניטור, זיהוי ואתגור מחשבות אוטומטיות, פיתוח דיאלוג פנימי ועוד.

בחלקו השני, יודגם ויוסבר כיצד ניתן לעשות שימוש בכלים אלו מתוך עמדות שונות לגבי האינטגרציה של הפסיכותרפיה: מודל הפסיכודינמיקה המעגלית (Wachtel, 1977. 1997, 2014), הפסיכודינמיקה הקוגניטיבית-קיומית (Cognitive-Existential Psychodynamics, C.E.P.; Shahar, 2016; Shahar & Schiller, 2016; Ziv-Beiman & Shahar, 2016  ), המודל הטרנס-תיאורטי (Prochaska, Norcross, & DiClemente, 1994), מודלים של בחירה שיטתית של טיפול מותאם למטופל (Beutler, 2014) ומודלים של הטמעה אינטגרטיבית – (Castonguay et al., 2004 ;  Stricker & Gold, 2006).

 

הידע יודגם באמצעות דוגמאות קליניות של שימוש בכלים התנהגותיים קוגניטיביים מתוך עמדה אינטגרטיבית

 

מרצות:

ד״ר ליהי בלסון-חמל - פסיכולוגית קלינית מומחית, מנהלת קלינית של מכון "שדות- יעד חן" לשירותים פסיכולוגיים. חברה ומדריכה ב"קבוצת שיח- מכון לפסיכותרפיה התייחסותית". בוגרת הכשרה קוגניטיבית-התנהגותית בילדים ובמבוגרים במרפאת "רמת-חן". עוסקת במודלים של אינטגרציה בין טיפול דינמי ו-CBT, כותבת, מלמדת ומדריכה בנושא. מטפלת בנוער ומבוגרים בקליניקה פרטית בתל אביב

 

ד"ר מעיין שורר- פסיכולוגית קלינית. מנהלת מרפאת פוסט-טראומה ואילמות סלקטיבית, מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. מנהלת תכנית שניידר להכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ונוער. מרצה בתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית במרכז האקדמי רופין

 

 תאריכי המפגש: 1.5.18, 8.5.18, 15.5.18, 22.5.18, 29.5.18, 5.6.18

כיצד נרשמים

  • על מנת להירשם לקורס ניתן למלא טופס פנייה - לחצו כאן - ונחזור אליכם עם כל הפרטים
  • בנוסף ניתן לשלוח מייל עם הכולל את שמכם המלא ומספר טלפון לכתובת: mifrasim@mta.ac.il ולציין באיזה פעילות התעניינתם
  • לשאלות ובירורים ניתן להתקשר או לשלוח הודעת סמס – 0527341212