כניסה

איך גם אתם תצליחו להגיע לתפקיד החלומות שלכם?

|

איך גם אתם תצליחו להגיע לתפקיד החלומות שלכם? הבוגרים שלנו יודעים לספר לכם כיצד.

 

אירוע קריירה ייחודי ומרתק, התקיים ב-16.11  בהשתתפות סטודנטים ובוגרים של בית הספר למדעי ההתנהגות. מטרת ההתכנסות הייתה לחשוף בפני הסטודנטים של היום את אפשרויות התעסוקה המגוונות הממתינות להם לאחר הלימודים - וגם במהלכם. חלומות ניתנים להגשמה!

 

באירוע ניתנה הרצאה של דורית עוזיאל, על כוחה של שפת הגוף בהעברת מסר אפקטיבי ובעיצוב התדמית. המרצה, תוך כדי שימוש בדוגמאות יומיומיות משעשעות, נתנה לסטודנטים עצות וטיפים שימושיים איך להציג נכון את עצמם מול מנהלים ומול מעסיקים פוטנציאליים.

דיקן בית הספר, פרופ' גיל גולדצויג, פתח את הפאנל בדברי ברכה לבוגרים ולסטודנטים שנכחו בעולם והציג את מטרות השיחה: בוגרי בית הספר מגיעים לתפקידים מרתקים, חשובים, מעניינים ומגוונים - בהייטק, במגזר הציבורי, בכנסת, במגזר העסקי. מגוון אפשרויות התעסוקה והקריירה רחב. הקשרים שנוצרים במהלך הלימודים עם הסטודנטים ועם הסגל חשובים. העתיד פרוש בפני כולם.

 

לאחר דברים אלה, התקיים פאנל הבוגרים, שאפשר לסטודנטים לשמוע ממקור ראשון מה המסלול שהם עברו מסיום לימודיהם עד לתפקידיהם הנוכחים.

 

בפאנל השתתפו נועה מנשה, מנהלת גיוס ומשאבי אנוש ב-Cloudinary; ניר פרידמן, מנהל פיתוח עסקי בסגמנט טכנולוגיות מידע בע"מ; אורית גוטמן, מנכ"לית רשת מרכזים קהילתיים בגן יבנה; טל סולומון, מעצב חווית משתמש בחברת פומיקה; שירה אליאס רוטר, מטפלת רגשית ומנחת קבוצות; מורן ציפר, מקדמת מדיניות בכנסת מטעם פורום "תג מאיר".

 

77ccb41d-f26f-4a0e-8ebf-01e2f90c6888.jpg 

 

הבוגרים היו בגילאים שונים, מרקע שונה, עוסקים בעבודה שונה, אבל לכולם מכנה משותף - הלימודים בבית הספר היוו עבורם מקפצה למגוון של הזדמנויות בקריירה ובחיים, חלקן לא צפויות, חלקן מפתיעות, אבל עבור כולם הלימודים שימשו קרש קפיצה חשוב וחיוני.

 

השאלה הראשונה, ואולי המתבקשת, לכל הבוגרים, הייתה איזה מיומנויות, כלים ותכנים מהתואר הראשון משמשים אותם כיום.

 

מורן ציפר סיפרה, כי הכלים שקיבלה במהלך הלימודים בחוג לסוציולוגיה סייעו לה לגבש ראיית עולם ולבחור את התחום הציבורי והפוליטי דווקא כתחום עיסוק עיקרי. התואר הראשון נתן לה הבנה בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה, מעבר מ"האני האישי" לראייה רחבה יותר וכך מצליחה לעשות "מולטי טאסקינג" ולעבוד במספר עבודות, כולן במגזר הציבורי.

 

עבור טל סולומון התואר הראשון היווה ארגז כלים להמשך הדרך. הכלים הסטטיסטיים והמחקרים מסייעים לו רבות גם בעבודה היומיומית וגם בתחום שבחר לתואר השני, הפסיכולוגיה התעשייתית.  

 

אורית גוטמן סיפרה, כי בזכות התואר הראשון במדעי ההתנהגות, היא מצליחה לעבוד טוב יותר עם אנשים: "בסופו של דבר, כל תפקיד ניהולי דורש הבנה של מי שמולך, דורש אמפתיה והבנה, ללמוד אנשים". לדבריה, התואר הראשון סייע לה יותר להבין מי עומד מולה ומאפשר לה תפקוד טוב יותר כמנהלת.

 

ניר פרידמן העיד כי התואר הראשון נתן לו כלים לחשיבה פתוחה. כמי שאחראי על הובלת תהליכים בחברה בת 70 עובדים, הקיימת כבר 15 שנה, הוא מחויב בתקשורת אפקטיבית עם אנשים. מהתואר הראשון, הוא למד כיצד ניתן להניע תהליכים ולא פחות חשוב מכך, כיצד ניתן "להזיז אנשים" וכיצד לדבר נכון עם אנשים כדי לגרום לתהליך לקרות. זה כשרון מיוחד, אמר, לדבר עם אנשים שעוסקים במחשוב. התואר הראשון סייע לו לטפח ולגבש את הכשרון הזה.


 

באיזו דרך בוחרים?

 

נושא חשוב שעלה בפאנל הוא חיפוש הכיוון הנכון וההתנסות במגוון עבודות ותחומים. הדוברים הדגישו שאין בהכרח דרך אחת נכונה וכדאי ורצוי לנסות ולהתנסות, על מנת למצוא את הכיוון הנכון. בהתאם לכותרת שניתנה לאירוע, אפשרויות התעסוקה בהחלט מגוונות.

 

DSC04897 (1).JPG 

 

כך לדוגמא שירה אליאס רוטר, שעוסקת בהנחיית קבוצות בתחום האכילה הרגשית והדינאמיקה המשפחתית, הציגה בפני הסטודנטים את היכולת למעבר בין תחומי עיסוק שונים. שירה עסקה בתחום המחקר, שמתקשר באופן ישיר ללימודיה, אך בחרה לעזוב ללימוד ולעיסוק בהנחיית קבוצות.

 

נועה מנשה חיזקה דברים אלה, במיוחד מזוית של מנהלת משאבי אנוש, ואמרה שדווקא יש יתרון למועמדים שמגיעים ממגוון רקעים והתנסויות. לדבריה, כיום יש יותר מקום  להגשמה אישית ולחיפוש. זה בסדר וזה לגיטימי לעשות שינוי. זה לא הקיבעון של הדור שלפנינו. החיפוש והניסיון מוסיפים ערך מוסף.

 

כל הדוברים וכן דיקן בית הספר הדגישו שוב ושוב את חשיבות הנטוורקינג. לאחר הלימודים, הקשר בין הסטודנטים למרצים נמשך ומביא תוצאות. הדוברים הדגישו כי חשוב ליצור את הקשרים הנכונים, לשמור ולטפח את הקשרים הללו, כי אין לדעת היכן הם יביאו תועלת.

 

אורית גוטמן הדגישה ש"האקדמית מלווה אותך תמיד": יש לה תמיד אפשרות לקבל ייעוץ ותמיכה מהדיקן ואפילו מנשיא המכללה. לדבריה, כל האנשים - סטודנטים ואנשי סגל גם יחד - שמלווים אתכם בדרך לתואר הם משמעותיים ויש להם חשיבות, גם לאחר הלימודים, בבחירת מסלול הקריירה וההצלחה האישית.

 

מורן ציפר סיפרה כיצד בזכות הקשרים שנוצרו בלימודים הגיעה לפעילות הפרלמנטרית. בעקבות סמינר שעשתה בהנחיית פרופ' נעמי חזן בנושא "תג מחיר", נוצרו קשרים ראשוניים עם "תג מאיר" ובעקבות העבודה שהוגשה, הגיעה גם הצעת עבודה קונקרטית, שהשתלבה גם עם הרצון האישי שלה להתמקד כקריירה בפן הציבורי.

 

גם טל סולומון הדגיש את החשיבות של הכישורים האישיים והקשרים שנוצרים בלימודים. מי שמשקיע ומגיע להישגים, לדבריו, יכול להגיע להרבה מאוד מקומות ויכול ליהנות מאופציות רחבות למסלולי קריירה.

 

לדברי נועה מנשה: "חשוב ליצור את הקשרים הנכונים, לשמור את הקשרים שיצרתם. לכו תדעו איפה תעזרו בזה עתיד. תשמרו על קשר!"

לסיכום, ניר פרידמן המליץ לסטודנטים וגם לבוגרים: נסו כל יום משהו חדש וקומו כל בוקר עם חיוך. מצאו את הערך שלכם. אורית גוטמן גם סיכמה ואמרה: "בחרתם באקדמית - עשיתם בחירה טובה".