כניסה

הסוד לחוכמת ההמונים: כך תרימו פרויקט kickstarter מנצח

|

הנה נתון שעלול להדאיג אתכם: פחות מ-50% מהקמפיינים למימון המונים מצליחים. אם בעבר, כאשר הרעיון רק התחיל, עצם העלאת הפרויקט לאתר מימון המונים יכול היה להביא לסיומו המוצלח, היום - כאשר יש בכל רגע נתון  מאות אלפי פרויקטים הממתינים למימון, כדאי לדעת איך לגרום לפרויקט שלכם להצליח ולא רק לעלות לאוויר. הנה חמישה טיפים מנצחים להקמת פרויקט מימון המונים אפקטיבי ומצליח.
 
הכירו את הפלטפורמה ודעו לאן אתם מכוונים: ישנן לא מעט פלטפורמות לפרויקטי מימון המונים, ביניהןKickstarter, Indiegogo, Headstart, Mimoona . לפני ששמים את יהבנו באחת מהן, יש להבין מה הן נקודות החולשה והחוזק של כל אחת, והאם דווקא בה כדאי להשיק את הקמפיין. kickstarter לדוגמה הוא הרבה יותר מוכר ולכן זוכה ליותר כניסות. אינדיגוגו, לעומת זאת, יותר גמיש בתחומים שבהם ניתן להרים קמפיינים. בנוסף - לא כל תחום מתאים למימון המונים. למעשה, רבים מקימים פרויקט עבור מטרות שאינן מתאימות לפלטפורמה זאת, מה שעלול לפגוע בסיכויי הגיוס שלהם. תחום התוכנה הסלולרית, למשל, לא מתאים למימון המונים כי לא רבים המשקיעים או הצרכנים שישלמו עבור אפליקציה שתעלה דולר או תהייה חינמית עם הגעתה לחנות האפליקציות. הסיבות הטובות ביותר להרים קמפיין גיוס המונים הן גיוס השקעה נוספת כאשר יש כבר משקיעים המתעניינים במוצר, כאשר הפרויקט יכול להשיג שותפויות עם מפיצים פוטנציאליים או כאלטרנטיבה זולה ביחס לתהליך השקה רגיל. אם המוצר עומד באחת מהאפשרויות הבאות – אתם בדרך הנכונה.
 
בנו קהילה: כדי לגרום לקמפיין להגיע ליעד הגיוס שלו, חשוב לבנות קהילה נאמנה הרבה לפני עליית הקמפיין לאוויר. כך אפשר ליצור תנועה ותהודה שתייצר תשומת לב ועניין בפרויקט עצמו - מה שיעלה את הסיכויים לרכישות פוטנציאליות. וויראליות מגדילה משמעותית את החשיפה ולכן אל תבחלו באימיילים, לינקדאין, טוויטר, פייסבוק ובעצם כל רשת חברתית אחרת שתחשוף את הפרויקט לעוד ועוד אנשים. זכרו: החשיפה הגדולה מתרחשת בימים הראשונים של עליית הקמפיין לאוויר, ולכן יש חשיבות רבה לכוחה של קהילה מתעניינת שתעזור להפיץ את הבשורה. בנוסף, כוחה של העיתונות ביצירת עניין ציבורי גדול, ולכן נסו להגיע לעיתונאי או למוביל חברתי לטובת כתבה או אייטם שמסקרים את הקמפיין.

 

rawpixel.com on Unsplash.PNG

rawpixel.com on Unsplash
 
העלו את יחס ההמרה: המטרה שלכם היא שכמה שיותר אנשים שנרשמו כדי לקבל מידע על הפרויקט, גם ישקיעו בו וירכשו את המוצר. ישנן מספר דרכים להעלות את יחס ההמרה, אך החשובה בהן היא ליצור עניין. הצעד הראשון הוא ליצור עמוד נחיתה קוהרנטי, ברור ונקי, המכיל הסבר כללי על המוצר, תמונה וגם תיבת הרשמה לקבלת פרטים נוספים ומידע. בנוסף מומלץ להפיץ את הבשורה בכל מקום, להיכנס לפורומים,לקבוצות פייסבוק ולינקדאין כדי להנכיח ולהציג את הפרויקט וגם להתייעץ עם החברים בקבוצה – דבר שמעודד דיון ויוצר engagement גבוה שמגביר את העניין בפרויקט. חשוב להוסיף גם בפוסטים ובדיונים הללו תיבת הרשמה לקבלת פרטים ברגע שהפרויקט יוצא, והנה השגתם ויראליות  חינמית ומאוד משמעותית להשקת המוצר.
 
יצגו את המוצר בצורה הטובה ביותר:  לסרטוני וידאו יש כוח משמעותי -מעל 90% מהאנשים שיכנסו לעמוד יצפו בו, ותפקידו של הסרטון הוא לגרום לכמה שיותר מהצופים שכבר הגיעו לעמוד, לרכוש את המוצר. סרטון טוב הוא כזה שגורם לאנשים לתחושת הזדהות ורצון להיות חלק ממשהו גדול: החל ממטרה חברתית ועד למוצר מגניב וחדשני. לשם כך יש ליצור ייחודיות הן לפרויקט והן למוצר כדי ליצור אצל הצרכן הפוטנציאלי זיקה למוצר. ישנן חברות הפקה וקריאייטיב בישראל העוסקות בתחום זה, מכירות את השטח ויודעות כיצד להניע את הצרכן לפעולה. אם בחרתם בחברה שכזו, בקשו לראות תיקי עבודות ואחוזי הצלחה של קמפיינים גיוס המונים קודמים שהופקו על ידה.

 

היכונו לעבודה הקשה באמת: גם אם הקמפיין הסתיים והצלחתם לגייס את כל הכסף, אין שום אפשרות לנוח על זרי הדפנה. השלב הקשה מתחיל אחרי שהקמפיין נגמר, וכעת צריך לשלוח את המוצר ללקוחות. לכן גם חשוב להגיע למעמד הקמפיין עם  אב טיפוס ראשוני אחד לפחות שעובד ולא עם Mockup. בנוסף - מרגע שליחת המוצר לרוכשים יש לקחת בחשבון שיש להוסיף על הקמפיין המוצלח ועל המוצר המוגמר  גם צוות תמיכה, שיענה לפונים ויסייע בתפעול ובהסברים על המוצר. שירות טוב הוא חלק בלתי נפרד מהמוצר.