כניסה

חיזור, דאגה לבריאות ושאיפה לאזן בין הקריירה לאישי: טרנדים חמים במקומות העבודה

|

כל מי שנגע במהלך עבודתו בתחום הגיוס, יודע כמה מאתגר לייצר נאמנות ולמצוא עובדים טובים לאורך זמן, כאלה שישמרו על המשרה ולא יעברו בתוך פחות משנה לחיפוש עצמי חדש או יקפצו על הצעה טובה יותר. לא מדובר בתופעה הקשורה רק לתחום תעסוקתי מסוים. דור ה-Z, שהולך ותופס נתח משמעותי משוק העבודה, שונה משמעותית מדורות ה-X וה-Y ומאופיין בין היתר במערכות יחסים קצרות עם מקומות העבודה. כמענה על מאפיין שלילי זה, מתאימים עצמם מקומות עבודה לכוח העבודה החדש, ומשנים את התרבות האירגונית בהתאם. אלו הטרנדים שיאפיינו את מקומות העבודה השונים בשנה הנוכחית, ונראה שהמגמה היא לטובת העובד – דבר שישתלם בטווח הארוך לחברה המעסיקה.

 

השקעה גדולה של המעסיקים בתהליך הגיוס

עובדים מעולים הם מצרך נדיר. כאלה שנשארים בארגון לאורך זמן הם מצרך נדיר עוד יותר. המעסיקים, שהשכילו להבין את חשיבות שלב הגיוס, משקיעים יותר ויותר מאמצים בפילוח וניתוח המועמדים המבקשים לעבוד בחברה. לצד השיטה המסורתית של ראיון פרונטלי, בחברות רבות מיישמים ניתוח מתמטי שיחזה סיכוי עזיבה של המועמדים, ולא מסתפקים רק בממליצים לצורך העניין. הפוקוס המוקדש לתהליך הגיוס מייצר יתרון גדול אצל העובד "המחוזר" ומעניק לו כוח בשלב המשא ומתן ויצירת החוזה.

 

Capture.jpg
סביבת עבודה מרגיעה. משרדי גוגל

 

הגדלת תחומי האחריות של מחלקת משאבי האנוש

אם פעם נתפסה המחלקה בעיקר כמי שאחראית על גיוס וטיפול בהון האנושי, השנה יוגדל משמעותית ספקטרום התפקידים ונראה זיקה לנושא השיווק. הסיבות לכך קשורות הן למצוד ולחיזור אחר טאלנטים יקרי ערך לארגון, והן לדאגה לרווחת העובדים, מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

 

דגש רב על בריאות ורווחה

 עובדים נאמנים לאורך זמן הם עובדים בריאים ומרוצים. בשנים האחרונות למדנו (גם על בשרנו) שאחת הסיבות שמובילות לחולי ולהיעדרות ממקום העבודה היא עצבנות, עומס ולחץ נפשי. יותר ויותר מקומות עבודה שמים דגש על סביבת עבודה נעימה ורגועה, ומחלקת משאבי האנוש דואגת לרווחת העובדים, מעודדת אותם לאזן בין החיים האישיים והעבודה ויוזמות פעילויות כיף. התוצאה היא חיסכון בהוצאות בריאות, צימצום היעדרויות ואווירה חיובית יותר בארגון, שעוזרת לשמר עובדים (בריאים) לאורך זמן.

 

תקשורת רציפה ובלתי אמצעית עם העובדים
המבנה המסורתי של שיחות חתך והערכה אחת לכמה חודשים הולך ופס מן העולם, וזאת בעקבות ההבנה שתקשורת רציפה לצורך הערכת ביצועים תורמת למגוון תחומים. באמצעות משוב רציף ניתן להטמיע בצורה אקפטיבית יותר תהליכים פנים אירגוניים בקרב העובדים. בנוסף, דינמיקה של תקשורת רציפה מייצרת אווירה טובה יותר, שגורמת לעובדים להרגיש חלק מהפולטיקה הארגונית ולא כוח אדם הנתון להנחתות מלמעלה. כאשר עובדים יודעים שביצועיהם מוערכים אחת לתקופה, הם שואפים לשפר את הקיים ולהשתפר, וכך גדלה משמעותית התפוקה השנתית.