כניסה

התמחות בחדשנות חברתית-כלכלית תלמד אתכם לייצר שורת רווח משולשת

|

 

בימים של מאבק ישראלי ועולמי בווירוס הקורונה – ההתמחות הייחודית בחדשנות חברתית כלכלית בתואר שני במנהל עסקים (.M.B.A) מתבקשת.
שיחה עם ראש ההתמחות פורצת הדרך, ד"ר צפריר בלוך >>>

 

אם עד לפני מספר חודשים ההתמחות החדשה בחדשנות חברתית כלכלית הייתה פורצת דרך ורלוונטית – הרי שבעת האחרונה האקטואליות שלה צמחה שבעתיים. משבר הקורונה שפקד את ישראל והעולם בתחילת 2020 (ועושה רושם שכאן להישאר) – המשבר הינו מערכת של אתגרים בריאותיים, כלכליים וניהוליים המחייבים ראיה חברתית וכלכלית חדשנית.

משבר הקורונה איננו מנותק ממשבר האקלים, מההתחממות הגלובלית, מהתרחבות הפערים הכלכליים והשינויים הדרמטיים המתרחשים בשוק העבודה. ההיפך ההתמחות החדשה, בראשות ד"ר צפריר בלוך, מעניקה לסטודנטים ארגז כלים עדכני, רחב וחדשני להתמודדות עם כל אלה.

מנהלים, חברות ועמותות לא יכולים לעמוד מנגד ולהניח לממשלות להתמודד לבד עם האתגרים. הם יצטרכו, במוקדם או במאוחר, למצוא מודלים של פעילות שיתייחסו לאתגרים הללו, מבלי לפגוע ברווחיות. עבור המשימה הזו בדיוק נפתחה באקדמית בתואר השני במנהל עסקים התמחות בחדשנות חברתית כלכלית. 

 "ההתמחות מציעה הזדמנות לסטודנטים שרוצים כלים מעשיים וחדשים, שמבוססים על ייצור תהליכים ופתרונות מבוססי חשיבה רשתית ולא חשיבה לינארית", מסביר בלוך. "אלו פתרונות שיאפשרו לבוגרי התכנית להוביל אנשים, פרויקטים וארגונים להתמודדות עם האתגרים החברתיים, הכלכליים והסביבתיים הדחופים ביותר בעולם כיום".

 


 People - Planet - Profit 

"הסטודנטים ילמדו כיצד ליצור שורה תחתונה משולשת: People - Planet - Profit עבור הארגונים שלהם. נשלב למידה של גישות 'קלאסיות' של מנהל עסקים, לצד הביקורת הגוברת על התיאוריות והרעיונות הכלכליים והחברתיים הנוכחיים וכלים ותפיסות חדשות שמתפתחות בעולם בניסיון לתת מענה לאתגרים. אני מדבר על כלים כמו כלכלה התנהגותית, כלכלה משתפת, בניית מודלים עם שורת רווח בת-קיימא, Big Data, מטבעות קריפטו, בלוקצ'יין ומטבעות משלימים, ניהול חדשנות, למידה התנסותית ועוד".

OKN_1519-8.jpg

זוהי תכנית ייחודית, עם קורסים שאינם נלמדים במוסדות אקדמיים אחרים בארץ ומעט מוסדות אקדמיים ברחבי העולם, דוגמת כלכלה משתפת ככלי עבודה לפיתוח בר-קיימא; מטבעות קריפטו ומטבעות משלימים ככלי לפיתוח חברתי כלכלי. מעבר ללימודים עצמם, הסטודנטים יבצעו פרקטיקום במסגרת תכנית "הגנרטור". הגנרטור הינו פרוייקט חממה ליזמות חברתית עסקית - אשר בו הסטודנטים המשתתפים מקימים ומפתחים מיזם חברתי עסקי, ויידרשו לפתחו עם שורת רווח חברתית בת-קיימא, כלכלית וסביבתית, עבור ארגון שמציב לצוותי הסטודנטים אתגר מהעולם האמיתי, לו נדרש פתרון.

 

"העולם החדשני כבר עובד ברשתות, והאינטרנט היה רק ההתחלה", מסביר בלוך. "היום כל התחומים פועלים בשיטות של ייצור שירותים ופתרונות באמצעות רשתות, מתיירות דרך בריאות, אנרגיה, פיננסים ועוד. תחשבו למשל על Facebook, Airbnb ו-UBER".


קהל היעד של ההתמחות 


אנשים שמחפשים תעסוקה שיש לה השפעה חברתית וסביבתית חיובית. אנשים שרוצים כלים פרקטיים להתמודד עם האתגרים ומשברים שפוקדים אותנו. אנשים שלא רק רוצים להשפיע לחיוב אלא רוצים להפוך את המשברים החברתיים הכלכליים ואפילו את משבר האקלים להזדמנות לצמיחה. אנשים אלה מצויים בתחומים ומגזרים שונים. למשל מנהלים בחברות עסקיות שמבינים שצריך ליצור מודלים עסקיים חדשים, מנהלי אחריות תאגידית, עובדים ומנהלים במגזר השלישי, אנשי צבא קבע שמשתחררים בדרג ביניים ומחפשים תעסוקה עתידית עם משמעות, עובדים שמחפשים עיסוק נוסף, מנהלי קהילה ועוד.



 

מזמינים אתכם למפגש פתוח ב-Zoom בחמישי 24.9 בשעה 18:30


לפרטים נוספים על ההתמחות בחדשנות חברתית-כלכלית ועל התואר השני במנהל עסקים לחצ/י כאן 


image001.png

ד"ר צפריר בלוך, ראש ההתמחות בחדשנות חברתית כלכלית בתואר השני במנהל עסקים