כניסה

הוראה מקוונת בתקופת הקורונה

|

לאחר ההתארגנות מהירה מאד של כל המעורבים (מרצים, תלמידים, יחידת המחשב ואנשי ההנהלה) התקיימו ההרצאות בזום לאורך הסמסטר כולו. 

אנשי יחידת המחשב סייעו רבות בניצוחם של אמיר פיינבאום ורון רוזן, ותומר סגל שזכה לשבחים ותודות מחברי סגל רבים.

ד"ר משה לייבה יזם סדנאות להוראה מקוונת והיחידה לקידום ההוראה הוסיפה הרצאת אורח. לקראת סיום התקופה יזמה פרופ' מיכל פרנס דיון חשוב ומעניין על היתרונות והאתגרים בהוראה מקוונת. 


למדנו הרבה, אך אנחנו בתחילת הדרך. ההוראות המקוונת היא כורח בימים אלה, אבל מציגה דרכים חדשות לקידום ההוראה. למרות שעדיין אין ברשותנו את הנתונים מסקר העומק שנערך בקרב הסטודנטים בעניין זה, בהובלתו של פרופ' שאול פוקס, ואף על פי שהבחינות עדיין לא הסתיימו וקשה להעריך את מידת האפקטיביות של ההוראה המקוונת, נראה כי ההתנסות החדשה עוררה נקודות מעניינות לגבי עתיד ההוראה במערכת ההשכלה הגבוהה .


יש לציין שאתגר מיוחד הוצב בנושא עריכת בחינות מקוונות, ובעניין זה ההתמודדות לא פשוטה. למעשה האתגר של הערכת הישגים היה תמיד ברקע, ואולי גם בעניין זה נלמד דרכים חדשות.