כניסה

אינטראקציית אדם-מחשב

|

5.jpg


מחפשים להשתלב בתעשייה בתחום מרתק, המיישם תאוריות ומודלים ממדעי ההתנהגות כדי לקדם את הטכנולוגיה? הכירו את המסלול החדש באקדמית תל-אביב-יפו – "מסלול אינטראקציית אדם-מחשב".

 

במהלך המסלול נכסה את שלל ההיבטים האנושיים והטכנולוגיים המרכיבים את חוויית המשתמש:

  • נכיר את יסודות המקצוע: הנדסת אנוש (ארגונומיה) ומערכות מידע
  • נלמד על היבטים קוגניטיביים כמו תפיסה, קשב, זיכרון ותהליכי קבלת החלטות
  • נבין כיצד לגשר על הפער שבין מודלים מנטאליים ומודלים קונספטואליים
  • ניישם שיטות מחקר כמותניות ואיכותניות מתחומים כמו אנתרופולוגיה וסוציולוגיה לשם מחקרי משתמשים
  • נעמיד למבחן קונבנציות עיצוביות ונכיר כלי אפיון ועיצוב עכשוויים

 

מה תדעו לעשות בסיום התואר?

את המסלול תסיימו כשבידכם לפחות פרויקט אפיון אחד מלא הכולל:

  • מחקר משתמשים ומחקר שוק
  • מסמך דרישות
  • ניתוחי תפקיד, משימה וסביבה
  • אפיון אינטראקציה (פיזית ומילולית)
  • בדיקות שמישות והערכת התוצרים

 

מהי הנחיצות של מדעי ההתנהגות בתכנון חוויית המשתמש?

על מנת לעמוד על נחיצותו של מאפיין UX כיום נשתמש בדוגמה אותנטית עכשווית:

Lemonade, סטראטאפ צעיר בתחום הביטוח, גייס כבר בשלבים המוקדמים את הפסיכולוג דן אריאלי כדי להטמיע במוצר היבטים של כלכלה התנהגותית (Behavioral Economics) המפחיתים את הסיכוי שמשתמשי המוצר יפעלו באופן לא הוגן מבחינת תביעות שווא של הביטוח. כמוצר "חברתי" הפועל למיקסום רווח כלכלי של משתמשיו, ברורה הסיבה מדוע כדאי "לעזור" למשתמשים שלא לנצל את הביטוח למטרות אישיות. אחת הדרכים שאריאלי מזכיר כאפקטיביות בהיבטים הללו היא להפגיש את המשתמש עם עשרת הדיברות.

מאפיין חוויית המשתמש, כפי שראינו בדוגמא, אינו אחראי לעיצוב המוצר גרידא, אלא לעיצוב ההתנהגות של המשתמשים. הוא עושה זאת דרך תכנון המוצר בצורה שממקסמת את התהליכים השונים של המשתמשים השונים תוך הבנת התהליכים השונים שעל המשתמשים לעבור בכדי להשיג את מטרתם.

במסלול, נבחן פתרונות אפשריים לבעיות נרחבות וניישם אותם באמצעות אבות טיפוס. לאחר מכן נבחן את יעילותם תוך יישום שיטות המחקר שלמדנו במדעי ההתנהגות, ונעריך את איכות הפתרונות באמצעות בדיקות שמישות.  

 

למי מתאים מסלול אינטראקציית אדם-מחשב?

מסלול אינטראקציית אדם-מחשב, מתאים לסטודנטים/יות למדעי ההתנהגות המעוניינים להשתלב בעתיד בשוק בעבודה בתפקיד המבוקש של מאפייני חווית משתמש (UX). כמו כן, המסלול מתאים גם כבסיס לתואר שני בתחומים כמו אינטראקציית אדם-מחשב, הנדסת אנוש (ארגונומיה) וכמובן תארים שניים במגוון מסלולים בפסיכולוגיה.


לקבלת פרטים נוספים על מסלול התמחות אינטראקציית אדם-מחשב - 6086*