כניסה

ללמד סטודנטים ללמוד

|

ד"ר נועה נלסון, מרצה לפסיכולוגיה חברתית וארגונית, התחילה את הקריירה שלה כשדרנית רדיו, למדה מוסיקה ב"רימון", ועתה היא מלמדת באקדמית בתכנית לתואר שני בייעוץ ארגוני ובתואר הראשון בכלכלה ובניהול, ובתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית.


 

"חשוב לי שאנשים ילמדו ללמוד", כך אומרת ד"ר נועה נלסון, "כדי להיות בן אדם מצליח, עליך לדעת כל הזמן ללמוד, לאתגר ולהשתנות. ואת הכלים האלה אני רוצה להעניק לסטודנטים שלי"


 

"קורסים שונים מעניקים כלים שונים, אבל בעיני, התואר הוא בראש ובראשונה הזדמנות להתמודד עם האתגר, הלא פשוט, של למידה מרוכזת. והוא גם התנסות בחוויה של צמיחה, של שינוי באופן שבו אני רואה את העולם, שמתרחש בתקופות של למידה מואצת. ורק במקום השני מגיע התוכן הספציפי, גופי הידע והמטלות המסוימות, שכמובן מחזקים כישורים מסוימים. התוכן חשוב, כי הוא ה"שפה" שהאדם לומד לדבר בה והיא משנה אותו. אבל עצם הלמידה - במקום הראשון. הנושא הזה מעסיק אותי ואני חושבת כיצד לשפר את שיטות ההוראה שלי כדי למצות עוד את מה שאפשר להפיק מהלמידה".

my linkedin pic.jpg 

צילום: הילה שילוני

 

 

ספרי על המסלול שעשית.


 

"הגעתי לרדיו כאישה צעירה לקראת סוף התואר הראשון, כי קסם לי לשדר ברדיו, מאותו מקום של אהבת במה שקיים גם במקצוע שלי כמרצה. עזבתי לאחר שנתיים וחצי אינטנסיביות ומרתקות כשהבנתי שאני לא רוצה לעשות קריירה בעיתונאות ואקטואליה.  
אחרי הרדיו הגשמתי חלום ילדות ולמדתי מוזיקה, למדתי לשיר בבי"ס רימון, ואחר כך החלטתי שהגיע הזמן להתפרנס ועשיתי הסבה לתכנות.
בינתיים חלפו כמה שנים והקמתי משפחה, ובמקביל לאימהות הצעירה חזרתי ללימודים, למקצוע שכבר בתואר הראשון עניין אותי, פסיכולוגיה חברתית ארגונית. והפעם זו הייתה בחירה בשלה, על מנת להישאר בתחום"


 

כיום כאמור היא מתמקדת באקדמיה ובעולם הארגוני, במטרה לשפר את מקומות העבודה הקיימים:


"כל השיעורים שאני מעבירה במכללה נוגעים לעולם הארגוני, בעיקר לצדדים היותר פסיכולוגיים ורכים שלו. הם נועדו לכל מי שמתעניין מסיבות שונות בעולם הזה, ובפרט מסייעים להכשיר אנשים שתפקידם בהמשך הדרך יהיה להפוך מקומות עבודה לטובים יותר".


 

חלק מבוגרי הקורסים שלה, היא פגשה שוב בצמתים מעניינים ולא צפויים:


 

"יטייס קרב שלמד אצלי קורס בחירה בנושא מגדר ומשא ומתן, במסגרת תואר שני. מיד לאחר התואר הוא חזר לצבא, לפקד על אחת המגמות בבית הספר לטיסה. נפגשנו שוב כי הוא ביקש שאשתתף בסדנה למדריכי הטיסה שלו על שילוב טייסות ונווטות בחיל. סטודנטים אחרים באותה כיתה חזרו לתפקידיהם בעבודה מודיעינית - אז אותם לא פגשתי יותר. כולי תקווה שגם הם יצאו מהקורס יותר פמיניסטיים".



 

השאלון האישי


 

1. מה ההרגל הכי מקורי / מוזר / לא צפוי שהיה לך כסטודנטית
הרגל שהיה לי כסטודנטית ואבד לי מאז הוא ללכת ללמוד למבחנים דווקא בקפיטריה הרועשת. זה עזר לי להתרכז. היום זה היה מוציא אותי מדעתי...


 

2. מה רצית להיות בתור ילדה?
זמרת ושחקנית.


 

3. מה מקום העבודה הכי בלתי נשכח שהיה לך?
אני מניחה שהעבודות אחרי הצבא: הייתי מלצרית מזמרת ותקופה קצרה ניסיתי לתופף ב"בטוקאדה" (ההרכב הברזילאי הגדול שמתופף בהפסקות במשחקי כדורגל).


 

4.  האם יש לך המלצות למתעניינים שרוצים להירשם לבית הספר לניהול וכלכלה?


 

הייתי ממליצה למתעניינים מהאקדמית ומחוצה לה, שהם לקראת סיום תואר ראשון או סיומו, לבוא ולהכיר את התכניות לתואר שני אצלנו. אני עצמי מלמדת בתואר השני לייעוץ ופיתוח ארגוני, ובית הספר מציע גם תואר שני במנהל עסקים. התואר בייעוץ ופיתוח ארגוני, שאותו אני מכירה יותר מקרוב, הוא תחום לימודים שמתאים גם למי שרוצה לעסוק ישירות בייעוץ ארגוני (ואפשר גם להגיע ממנו לניהול משאבי אנוש), אבל גם פותח את הראש ומחדד את ההתבוננות של כל מי שעובד וחי בעולם הארגוני, וארגונים, ואנשים בארגונים, מרתקים אותו.