כניסה

נגישות באקדמיה – מה למדנו?

|

בחודש החולף התקיימה סדנת נגישות מרתקת לסגל המנהלי ולסגל האקדמי שהעלתה את המודעות לנושא הנגישות והכשירה את הסגל במתן מענה נכון לסטודנטים.ות עם מוגבלות

 

בשנים האחרונות עברו בכנסת חוקים ותקנות המקדמים שיפור בנגישות בהשכלה הגבוהה. חלק מהתקנות מחייבות הנגשה בשירותים ובתכנים שהסטודנטים צורכים וכן הדרכת עובדים (נותני השירות) לשיפור מתן שירות נגיש עבורם.

 

עמותת נגישות ישראל שפועלת כדי לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות העבירה סדנה חווייתית לסגלי האקדמית, לא רק מתוקף החוק אלא מתוך אמונה שהדרך האפקטיבית ביותר לחולל את השיפור ולהטמיעו הינה באמצעות תהליכי הסברה והגברת המודעות.

 

במהלך הסדנה בה השתתפו כ- 150 חברי סגל אקדמי ומנהלי, ניתנו מידע וכלים פרקטיים לשירות ומענה לסטודנטים עם מוגבלות. בחלק הראשון של הסדנה הוצג והוסבר נושא הנגישות, פירוט סוגי המוגבלויות, משמעות חוק שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות, מהי נגישות השירות ומושגי יסוד נוספים. עלו דוגמאות לסיטואציות באקדמיה, כמו הנגשת חומרי לימוד, שירותי הספרייה, מתן זמן נוסף במבחנים ועוד.

 

בחלקה השני של הסדנה, שמטרתו התנסות חווייתית, הכרנו את שירלי וירון, שפרשו בפני המשתתפים באופן מרגש ומעורר השראה את חוויותיהם האישיות, ההצלחות, הקשיים והדרכים האופטימאליות למימוש הנגישות ודרכי ההשתלבות הנכונים עבורם במוסד האקדמי בו למדו.

 

הסגל גם התנסה באופן מקוון בחוויה המדמה את המוגבלויות השונות ואת אתגרי הנגישות עימם מתמודדים סטודנטים עם מוגבלות, בעזרת סימולטור שפיתחה עמותת נגישות ישראל.




זום נגישות.jpg


 


נגישות.jpg



נגישות2.jpg




מלבד קידום נושא נגישות השירות, האקדמית שמה דגש בכל עת על מתקני נגישות פיזיים בכל רחבי הקמפוס: חנייה, שירותים, מתקני שתייה, אביזרים בולטים במדרגות, מאחזי יד, פסים מנחים ברצפה ומרחבים פיזיים נוספים, כפתורים, מעקות, דלתות רחבות, רמפות, מעלונים ועוד.

 

רכזת הנגישות וקידום הסטודנטים בדיקנט הסטודנטים היא לילך קלי גלעד.

לכל מידע בנושא נגישות השירות או נגישות פיזית באקדמית, לשאלות, הצעות והתייעצות, ניתן לפנות ללילך –

lilachka@mta.ac.il

 





Picture1.jpg



Picture3.jpg



Picture3.jpg