כניסה

המדריך לסובב האקדמית

|

​גיליתם שאתם יושבים שעות רבות במהלך היום? לומדים, במחשב או רובצים על הספה? המוסד לבטיחות וגהות פרסם עוד בשנת 2011 הודעה חד משמעית: "ישיבה ממושכת עלולה להביא לנזקים בריאותיים קשים במהלך כל היום". הפתרון שהוצע בהודעה התבסס במידה רבה על פעילות גופנית ובמיוחד הליכה – "בשילוב נסיעה באופניים או טיול רגלי" וכן "פגישה עם חבר בהליכה או בטיול במקום בבית קפה".


shutterstock_578093851.jpg

 

עיר ללא הפסקה עם מגוון מסלולי ההליכה

אז איך זה קשור אלינו ואליכם? תל-אביב-יפו היא עיר ללא הפסקה, גם עבור הצועדים בה. היא מציעה מגוון רחב של מסלולים בהם תוכלו לצפות בנפלאות העיר ולהעביר אחר צהריים, בוקר פנוי או ערב נינוח. בואו נגלה כמה מהם:

 

"השביל הכחול" בתל אביב עובר בקו החוף החל ממדרון יפו (בשכונת עג'מי) משם ממשיכים לנמל יפו, חוצים את כיכר השעון וממשיכים לכיוון בית האצ"ל ותאטרון הרכבת ביפו. משם, המשיכו למסגד חסן בק. כעת, לאחר שעברתם מיפו לתוך תל אביב, המשיכו לבית האופרה ולכיכר הכנסת כאשר מי הים התכולים משמשים תפאורה פסטורלית לטיול. המסלול ממשיך בכיכר לונדון, גן העצמאות, חוף מציצים, נמל תל אביב ועד גבעת המגדלור.

 

"השביל הלבן" מתחיל בשדרות רוטשילד 1 במזרקה של נחום גוטמן וממשיך לכיוון רחוב הרצל. מהרצל 2 פינת אחד העם תפגשו את בית עקיבא רייה וייס. המשך המסלול הוא לאורך רחוב רוטשילד – שם תחצו את בית דיזנגוף ואנדרטת המייסדים, את בית גולומב ולדרברג ותגיעו עד למתחם תאטרון הבימה. משם נמשיך לכיוון שדרות בן ציון והמלך ג'ורג', לכיכר דיזנגוף שהתחדשה לאחרונה - ולבית העיר במתחם ביאליק. נחצה את גן מאיר ונמשיך לצומת נחלת בנימין בהליכה לכיוון אחד העם. המסלול יסתיים במגדל שלום ברח' אחד העם 9.

 

"השביל הירוק" מוביל אותנו במרחבי הטבע הנפלאים של תל אביב. הוא מתחיל מנחל הירקון, משם אנו פוסעים לספורטק בפארקים רחבי ידיים. נמשיך הלאה ונעבור את הר נפוליאון ואת שבע טחנות. הגנים הייחודיים שתפגשו לאחר מכן עשויים לפתות אתכם לעצור. הציצו בהם והמשיכו הלאה! עברו את גן הסלעים, יער בראשית וסיימו את מסלול ההליכה בטחנת אל ח'דר (הידועה כ"עשר תחנות").

 

אלה רק מקצת מהמסלולים שמציעה העיר. תוכלו גם לבחור רחוב אחד ארוך ולצעוד לאורכו ורוחבו כמו רחוב אבן גבירול, רחוב דיזנגוף או רח' בן יהודה ולהתנסות דווקא באווירה האורבנית התוססת של העיר.

 

יתרונות רבים נוספים להליכה

ההליכה מסייעת לבריאותנו במגוון רחב של היבטים. היא מסייעת להפחית את המשקל, מאפשרת לגוף לשחרר מגוון חומרים המקלים על מצבי דיכאון, סטרס ואף מחזקים את מערכת הזיכרון. צעידה קצרה ביום מסייעת למנוע מחלת סוכרת 2, מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב ואף מסייעת לחיזוק העצמות ולמניעת מחלת האוסטיאופורוזיס. אלה רק מקצת מהיתרונות הבריאותיים המקושרים להליכה.

 


החדשות הטובות – אינכם צריכים לצאת לצעידה על בסיס יומי, מספיקות פעמיים שלוש בשבוע של הליכה במשך חצי שעה עד שעה כדי לחזק את הגוף.

והחדשות הבאמת טובות? סביב האקדמית תל-אביב-יפו ובמרחק דקות ספורות מהקמפוס קיימים מגוון מסלולים מושלמים להליכה, ריצה או רכיבה על אופניים – בהם שניים מהלוקיישנים האהובים עלינו במיוחד: טיילת יפו הקסומה והשוקקת וכמובן – הים עצמו, הנמצא 15 דק' הליכה מכיתות הלימוד שלכם. קדימה – צאו לדרך!