כניסה

בואו לראות את הפרויקטים הזוכים של שנת תשע״ו

|

בחודש החולף, כמדי שנה, הוצגו באירוע רב משתתפים וחגיגי הפרוי​קטים השנתיים בתחום התוכנה, החומרה, הסלולר, הרובוטיקה ועוד, עליהם עובדים הסטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב במהלך ​שנה ג' ללימודיהם (או בשנה ד' ל​סטודנטים במסלול מעו״ף) 


במהלך ההפנינג הגדול, נבחרו גם שלושה פרויקטים מצטיינים אשר זיכו את המתכננים (הסטודנטים עובדים בקבוצות של בין שניים לחמישה סטודנטים), בפרסים. צוות השופטים כלל גם אישים בכירים מהאקדמיה ומהתעשייה.

 

הפרויקטים הזוכים הם:

 

שם הפרויקט: Boty

שמות הסטודנטים המציגים: דניאל קליין, שגיא מזרחי, מאור שדה, צפי ויסבלט

שם המנחה: אמיר קירש

שם הסדנה: יצירת מוצר תוכנה

תקציר הפרויקט:

Boty הינה פלטפורמה פשוטה ליצירת בוטים המאפשרים שיחה בשפה חופשית ב-IM בין המשתמש לכל מוצר בעל חיבור לאינטרנט, וכן בין המוצרים עצמם. בעוד שפלטפורמות הפיתוח הקיימות כיום בשוק מאפשרות בוט המדבר בין שני קצוות צ'אט, אנו מציעים באמצעות Boty - פלטפורמת פיתוח שחורגת מגבולות אפליקציות המסרים המידיים ומאפשרת לכל מוצר, בעולם האינטרנט של הדברים -  לנהל שיחה ולבצע פקודות, באופן פשוט וקל.

 

קהל היעד הינו בתי תוכנה המפתחים מוצר/שירות, ומעוניינים להוסיף את היכולת לתקשר ולקבל פקודות מהמשתמש באמצעות מסרים מידיים. השירותים שאנו מציעים ללקוח:

  1. שירות PaaS לפיתוח בוטים. על-מנת להפעיל בוט הזמין בכל העולם, הלקוח ישלח את קובץ המימוש שלו דרך תוכנת מסרים מידיים. Boty ידאג לתשתית תקשורת, שירות שמירת נתונים מבוזר, ו-High Availability . כמו כן ייעשה שימוש בSandBox, כדי לאפשר הרצה של קוד משתמש בצורה בטוחה ללא מכונה וירטואלית.
  2. SDK לפיתוח בוטים המאפשר ליצור בקלות ממשק פקודות אדם-מכונה, ממשק פקודות מכונה-מכונה, ואפשרות בניית ממשק שפה חופשית.
  3. גמישות בשימוש בשירותים שלנו מאפשרת ללקוח לבצע אינטגרציה עם מערכות קיימות:
    1. אפשרות להשתמש בפלטפורמה על הענן שלנו, או להתקין שרת on-prem.
    2. אפשרות להגדרת local agent שירוץ על המוצר עצמו, או המחשב המריץ את המוצר, ומשתמש רק בשירותי העברת ההודעות שלנו.
    3. כתיבת בוטים ללא שימוש ב-SDK.

 

 

 

לינק לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=l375KPX-Aio&authuser=0

 


 

 

 

שם הפרויקט: Revuse

שמות הסטודנטים המציגים: טל יוחאי ויניב נאור

שם המנחה: ד"ר אילן קירש

שם הסדנה: אינטרנט

תקציר הפרויקט:

החיים מלאים בהחלטות. החלטות קטנות כמו איזה אוזניות לקנות, איזה סרט לראות, אך גם החלטות רציניות יותר כמו איזה רכב לקנות ובאיזה מקום עבודה לעבוד. איך נדע שאנחנו מקבלים את ההחלטה הנכונה? לשם כך אנו נעזרים באתרי ביקורות כדי לקבל חוות דעת מאנשים שכבר קנו, התנסו וחוו.

 

קיימים לא מעט אתרי דירוגים וביקורות, אך כל אתר מתמקד בתחום מסוים. הבחירה באיזה אתר להשתמש אינה קלה. האם בכלל קיים אתר ביקורות בתחום? באיזה אתר יש  איך נמצא באתר את המידע הרלוונטי לנו? לשם כך פיתחנו את Revuse -   שירות הממזג דירוגים וביקורות ממקורות שונים על מגוון רחב של תחומים: מוצרי חשמל, סרטים, משחקי וידיאו ועוד.

 השירות מבוסס על אלגוריתם חכם המציג את המידע החשוב והנכון ביותר עבור כל פריט.

 

המערכת פותחה באמצעות הטכנולוגיות הבאות:

צד לקוח: HTML5, jQuery, Bootstrap, SaaS, CSS3

שרת Web: מבוסס פרויקט Maven ב-Java EE עם Apache Tomcat.

Hibernate ORM & Search מעל בסיס נתונים SQL Server ב-Azure .

מנוע חילוץ מידע: .NET, Entity Framework, ופלטפורמת import.io.


 

 

לינק לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=J73L44bNGR8&authuser=0

 

שם הפרויקט: Touchless Controller Screen

שמות הסטודנטים המציגים: לאוניד ברמן, ירון לנדאו ומיטל חסיד

שם המנחה: אמיר קירש

שם הסדנה: יצירת מוצר תוכנה

תקציר הפרויקט:

מערכת Touchless Controller Screen מאפשרת למשתמשים לשלוט על המחשב ללא עכבר, בשימוש שגרתי וגם בשימוש מותאם אישי. המערכת משתמשת במצלמת עומק המצוידת במקרן אינפרה-אדום (Intel RealSense 3D) המסוגלת לזהות ולעקוב אחר יד המשתמש.

 

המערכת מספקת שליטה בעכבר באמצעות מחוות ידיים מול מסך המחשב לביצוע תנועות עכבר, קליק ימני, קליק שמאלי, שימוש בגלגלת וכו', תוך התחשבות בגדלי יד שונים.

 

הממשק מאפשר למשתמש ללמד את המערכת מחוות חדשות. על המשתמש לבצע את המחווה החדשה ולהגדיר את הפעולה שאותה הוא מבקש לבצע באמצעותה. לאחר שלב הלמידה הוא  יוכל להשתמש במחווה שנלמדה.

 

במסגרת הפרויקט, נציג יישום של המחוות אשר ידגים כי באמצעות הפעלה פשוטה ונוחה של מחווה ניתן לבצע פעולות מורכבות יותר, או הכרוכות במספר פעולות. לדוגמא, הפעלה של קיצורי מקלדת או גישה לאלמנטים נפוצים על גבי המסך כגון כפתורי "הבא" או "הקודם".

 

השתמשנו באלגוריתם למציאת חציון רב מימדי, אשר מוצא את הווקטור שסכום המרחקים ממנו אל אוסף וקטורים הינו המינימלי, על מנת להתגבר על ריצודים שהיו בתנועת העכבר כתוצאה משגיאות של המצלמה. כמו כן, התממשקנו עם Window API על מנת להניע את אירועי העכבר וכן בשביל להדפיס על גבי השכבה העליונה של המסך. כמו כן, ניהלנו state machine אשר נועד להתגבר על התנגשויות בין המחוות השונות.

 

 

לינק לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=l3XCohdODu0&authuser=0