כניסה

חווים סטרס מהלימודים? כך תירגעו במהירות ובקלות

|

כשנרשמתם לתואר בהתחלה הקורסים היו נראים כל כך מרתקים, מגוון עצום של נושאים שתכירו היטב בדרך לדיפלומה הנחשקת. אך כאשר החל הסמסטר הראשון גיליתם את האתגר האמתי - כיצד משלבים בין הקורס במתמטיקה, אנגלית ושאר הקורסים שמצריכים קריאה של כל כך הרבה חומר?

 

ואז מגיעה עונת המבחנים… הלחץ גובר עוד יותר, נראה כי אין זמן לשלב את הלימודים עם עבודה וחברים... ואתם רוצים להצליח למצוא את המתכון הסודי להירגע. אתם לא לבד, סטודנטים רבים עשו זאת לפניכם. אספנו עבורכם את כל הדרכים לעצור לרגע - ולחזור מפוקסים ללימודים.

 

אל תוותרו על מינימום 8 שעות שינה

 

גם אם הלילה זה הזמן הכי נוח ללימודים, אחרי שהטלפונים וההודעות בווטצאפ נרגעו, נסו שלא לוותר על מינימום של 8 שעות שינה בלילה. ולא, "סייסטה" של צהריים, לצערנו, לא נחשבת. כאשר הגוף ישן, המוח ישן ומתרחשים בו אינספור תהליכים בריאים שגם מחזקים את היכולת שלכם ללמוד, ולהתמודד עם לחצים.

 

בזמן השינה המוח מעבד את האינפורמציה ו"שומר" אותה ביעילות, השרירים רפויים ומתחדשים והגוף משחרר חומרים ששומרים לנו על מצב רוח טוב. מחסור בשינה, לעומת זאת (אצלנו, ומסתבר שגם אצל חולדות) מעכב את יצור תאי המוח, וגורם לרמות גבוהות של הורמונים המגבירים את תחושת הלחץ. אז כן. ממחר הולכים לישון בחצות וקמים בשמונה. סגור?

 

עדיין לחוצים? גלו את יתרונות היוגה והמדיטציה

 

שיעורי יוגה ומדיטציה מסייעים לנו להיות מודעים יותר להשפעת הלחץ על הגוף ולהפיג אותה. באמצעות מודעות לגוף אתם לומדים להרפות שריר אחר שריר בתרגול טכניקות היוגה. בשיעורי מדיטציה תלמדו גם לעצור לרגע, לנשום עמוק, ולהתמקד בעצמכם. ההפוגה הזו מסייעת להירגע גם בסיטואציות מלחיצות במיוחד, כמו המבחן הקרוב או הדד ליין לסמינריון.

 

עוד אנקדוטה מעניינת בתחום - בשיעורי היוגה בהודו, בניגוד לגרסה המערבית, השיעור אינו מתחיל ומסתיים בהרפיית הגוף. הסיבה לכך נובעת מהעובדה, כי רבים מהמתרגלים נמצאים במצב זה לאורך כל היום. לכן, גם בין השיעורים ואפילו במהלכם נסו להיות מודעים לגוף, וכך להרפות את השרירים גם כאשר אתם ישובים ומקשיבים למרצה.

 

תזונה

 

הקשר בין הגוף לנפש נוגע גם למזון שאתם אוכלים. תזונה מאוזנת ובריאה תסייע לגוף להתגבר על לחצי היום יום (לא חייבים רק סלט מצד אחד, או מזון מהיר כל היום מהצד השני). בנוסף, כאשר אתם מקפידים לאכול לאורך היום כולו (ולא שוכחים ארוחה ומפצים על כך בסעודת לילה ענקית) אתם פחות רעבים ויותר מפוקסים. ומה עם מתוקים? פנקו את עצמכם מדי פעם בחטיף. אנחנו ממליצים על חטיפי האנרגיה הכוללים שילוב בין סיבים תזונתיים לחלבון - הגוף יודה לכם על כך.

 

לסיכום, שינה מספקת ותזונה נכונה, לצד הטכניקות הנפלאות להירגע שהגיעו אלינו מהמזרח, יסייעו לכם לעבור את התקופה המאתגרת והמלחיצה של החיים הסטודנטיאליים, ותעניק לכם כלים להתמודדות עם לחצי היום יום כל הדרך אל התואר – וגם אחריו.


footage_145.jpg