כניסה

מהאקדמית לעולם הדיגיטל והטכנולוגיה - הכירו את אריאל פלג

|

אריאל פלג, בוגרת האקדמית בתואר לחברה ופוליטיקה, הגיעה לעולם השיווק הדיגיטלי לאחר התואר השני. בימים אלו היא מוציאה ספר חדש עם ד"ר דן הרמן שבא להתאים לכל מותג את השיווק הדיגיטלי הנכון לו וכותבת טור קבוע בדה מרקר על שיווק ועסקים. הכירו את בוגרת החודש שלנו.

אריאל פלג (בת 44 מרמת גן) החלה את דרכה באקדמית בתחילת שנת 2000. תוך זמן קצר בלטה בקמפוס כאחת מששת מצטייני הנשיא שהשתתפו בתוכנית אינטרדיסציפלינרית ייחודית שהעניקה גם ידע נרחב בכלכלה, מחשבים, יזמות ועוד. בתוכנית היא קיבלה כלים שיסייעו לה בהמשך לשלב את עולם התיאוריה והיישום בפועל. לאחר מכן המשיכה כמתרגלת במכללה.


עם אילו כלים יצאת מהאקדמית?

"לפני הכל, הרצון להמשיך לחקור. רציתי להמשיך לתואר שני (שאז עדיין לא היה מוצע באקדמית עצמה). היינו קבוצה של חברים שהמשיכה יחד לתואר שני באוניברסיטת ת"א וגם תרגלה יחד. רובנו חשבנו על קריירה אקדמית. חלקנו נשארו שם, אני ויתרתי (צוחקת). אצלי האוניברסיטה חיזקה את הרצון ליישם את מה שלמדתי בעולם האמיתי".


איך הייתה התחושה של המעבר בין המוסדות האקדמיים?

"אחד הדברים שהרגשנו, כקבוצה של בוגרי תואר ראשון שלמדו יחד לתואר שני, היה שאיננו נופלים בידע מבוגרי האוניברסיטה. בתחומים מסוימים הרגשנו שהגענו עם בסיס פילוסופי ותיאורטי יותר חזק ועם יותר יכולת להפוך ידע למעשי".

לאחר הלימודים באקדמיה נכנסה פלג לעולם השיווק והפרסום.  


"שימשתי כמנהלת אסטרטגיה במשרד הפרסום הדיגיטלי 'אקליפטוס' וסוכנות 'מגזרים', שהיו חברות אחיות. שם גיליתי את עולם הדיגיטל". אריאל משתפת בחוויה – "למרות שגם במקום עבודה קודם עסקתי בתכנון אסטרטגיה דיגיטלית, באקליפטוס התחלתי להבין מה זה דיגיטל באמת ואיך לעשות אותו נכון. באופן אינטואיטיבי התחלתי לחבר בין הידע האסטרטגי שהיה לי לבין הידע הדיגיטלי החדש. בשלב הזה החיבור בין אסטרטגיה לדיגיטל התרחש ללא תכנון או המשגה ברורה. הדיגיטל היה מגרש משחקים ופשוט נכנסתי והתחלתי לשחק".


השילוב המנצח בין אסטרטגיה לדיגיטל הוביל אותה להתקדם בעולם הפרסום לשחקנים ה"גדולים" בשוק וכך הגיעה מ"אקליפטוס" ל"זרמון גרופ" ו"באומן בר ריבנאי". אריאל מתוודה – "למיטב ידיעתי, אני היחידה בארץ שהייתה גם סמנכ"ל אסטרטגיה וגם סמנכ"ל דיגיטל". לאחר מכן המשיכה פלג לדרך עצמאית כיועצת עסקית והתמחתה בעולם הטכנולוגיה והסטארטאפים.

כפפה.PNG

ספרי על המעבר הלאה אחרי אקליפטוס


"מאקליפטוס הגעתי למשרד הפרסום באומן בר ריבנאי למחלקת האסטרטגיה. עד אז בעולם הפרסום לא היה אסטרטג שצמוד ממש לאיש המדיה. היה נתק בין הצד המחקרי-המתכנן לבין העבודה הדיגיטלית היומיומית", מתארת אריאל. "מצד אחד , האסטרטג לא הכיר לעומק את הפלטפורמות הדיגיטליות והעבודה איתן, לא ידע לתרגם אתגרים עסקיים לפעילות דיגיטלית נכונה, להמליץ על המדיות הכי מתאימות, להבין דו"חות אופטימיזציה ולקחת דאטה ולנתח אותה. מהצד השני, האנשים שעושים את השיווק הדיגיטלי בפועל, כותבים את הפוסטים ברשתות החברתיות וקוראים את הדוחות המלאים על מנת לעשות אופטימיזציה בזמן אמת בקיאים פחות בראייה האסטרטגית הרחבה". פלג, שהתמחתה הן בדיגיטל והן באסטרטגיה, גילתה עד כמה הם שזורים זה בזה. היא החלה להשתמש בידע הדיגיטלי-טכנולוגי כדי לבנות אסטרטגיה מדויקת יותר, השתמשה בכלים ונתונים דיגיטליים כדי להבין בעיות עסקיות ולפתור אותן. היום היא אפילו משתמשת בטכנולוגיות AI להפקת תובנות.


את הניסיון שצברה והתובנות שעלו בדרך היא איחדה לספר שיוצא ממש בקרוב עם ד"ר דן הרמן "שיטת הכפפה – איזה שיווק דיגיטלי מתאים למותג שלך".


ספרי לי קצת על הספר "שיטת הכפפה"

"הספר בא לתת פתרון לכאב שקיים אצל מנהלים ועובדים שעושים שיווק דיגיטלי. יש הרבה אפשרויות, הרבה פערי ידע והרבה באזז וורדס בתחום השיווק. קל להתבלבל וללכת לאיבוד מבלי להביא תוצאות. אנחנו פיתחנו שיטה לתכנון וביצוע השיווק הדיגיטלי שעושה סדר בבלגן ומחזירה את השיווק הדיגיטלי (והשיווק בכלל) לפוקוס שהכי נכון לעסק.

הספר עושה סדר כי מיפינו בו את עולם העסקים על בסיס שני צירים – 'תדירות קנייה' ו'רמת האכפתיות מהקנייה'. מההצלבה בין שני הצירים הללו גילינו שיש חמש מערכות יחסים בין מותג לצרכן. לכל מערכת יחסים התאמנו מודל שיווקי שמסביר איך לעשות בפועל שיווק דיגיטלי שמתאים לסוג הלקוחות וסוג הקשר בינם לבין המותג . לכן השיטה נקראת 'שיטת הכפפה' – כל חברה יכולה למצוא את מודל הפעילות שיושב עליה בול, כמו כפפה ליד".


אז הספר הזה, לפי מה שאני מבינה, הוא ספר מתכונים לעולם הדיגיטל?

"בדיוק. אבל חשוב להבין - אין מתכון אחד ויחיד שמתאים לכל סוגי העסקים בעולם. הספר מאפשר לכל מותג למצוא בעצמו את המתכון הייחודי שלו, כלומר לתכנן את אסטרטגית השיווק שנכונה לו ולבצע פעילות שתתאים לו כמו כפפה ליד. למשל, איך לעבוד ברשתות החברתיות בכל מודל ועד כמה זה חשוב". בספר אפשר למצוא תיאור מלא של הפן התיאורטי בשילוב המלצות מעשיות ותוכניות פעולה שיתאימו לכל משווק ומפרסם.


נשמע מרתק. מתוך הניסיון שלך, מה היית ממליצה לבוגרים של האקדמית ששוקלים לכתוב ספר?

"השתמשו בכלים המתודולוגיים והמחקריים שקיבלתם בלימודים ולימדו היטב את התחום שעליו אתם כותבים, גם את הידע שקיים בספרים וגם רכשו ניסיון מעשי. אחרי שתתנסו מספיק בעבודה אמיתית בתחום, נסו לחבר בין התאוריה לבין הניסיון שלכם והחוויות המקצועיות שצברתם. השילוב הזה יעניק רובד עמוק יותר לכתיבה שלכם. היזהרו מאד מחטא היוהרה ואל תוותרו על פידבק מאנשים שמגיעים מעולמות התוכן שלכם.


"הטיפ הכי חשוב: אל תפחדו להעז ולעשות. אל תתנו למחשבות כמו 'זה לא טוב מספיק' לעצור אתכם. פשוט תתחילו לעשות!"


אריאל פלג אכן ממלאת אותנו השראה. האתר של אריאל בו תוכלו לקנות את הספר יהיה זמין בקרוב. 

תוכלו להתעדכן בלינקדאין של אריאל 

http://bit.ly/2xKVleE

 

לטור הקבוע של אריאל פלג באתר דה מרקר, בינה שיווקית, - לחצו כאן