כניסה

אקדמיה חדשה: הקורסים ההתנסותיים

|

העולם משתנה, המציאות משתנה, שוק התעסוקה משתנה – והכל במהירות, בתזזיתיות ולנגד עינינו. מה לגבי עולם האקדמיה? 

השנה האקדמית תל-אביב-יפו מציינת 25 שנים להקמתה ומגדירה את הלימודים מחדש: כחלק בלתי נפרד מתכנית הלימוד, האקדמית מציעה קורסים התנסותיים בבתי הספר שלה, ופועלת כל העת לפתח קורסים חדשים מסוג זה.

 

הקורסים ההתנסותיים הם נקודת האיזון המדויקת הנחוצה לסטודנטים והסטודנטיות של היום – האיזון שבין התיאוריה והפרקטיקה. מדובר בהגדרה חדשה והכרחית של מושגים כמו ייעודה של ההשכלה הגבוהה, תפקידו של המרצה, גבולות כיתת הלימוד ועוד.

הקורסים ההתנסותיים מציידים את הסטודנטים בכלים לרכישה, יצירה ועיבוד של הידע החדש במציאות משתנה תמידית. סט כזה של כלים יהווה יתרון בולט אשר יאפשר השתלבות מוצלחת בשוק העבודה, תוך מתן תרומה שאין שנייה לה לקהילות רבות בחברה הישראלית.



maxresdefault.jpg



קורסים התנסותיים רבים נכנסו השנה למסלולי הלימוד השונים שמציעה האקדמית – בכל בתי הספר ובמגוון תארים. מספרם עתיד, כאמור, לגדול משנה לשנה.

ביום הפתוח שיתקיים ב-25 בינואר, יום שישי, תוכלו לקבל הצגה והסבר מעמיקים לכל אחד מהקורסים. עד אז – אנחנו מגישים לכם כאן טעימה ראשונית ממה שהסטודנטיות והסטודנטים של האקדמית עתידים לחוות כבר השנה – שיטת לימוד שתהפוך תוך זמן קצר לסטנדרט אקדמי:

 

 

מדעי המחשב- קורס ממשקים מוחשיים:

 

בקורס זה הסטודנטים מפתחים פתרונות טכנולוגיים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, בשיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים ותיקים בתחום, כמו בית איזי שפירא. הקורס מלווה את תהליך עיצוב המוצר מראשיתו, לאחר שהסטודנטים נפגשים עם קהלי יעד של בעלי מוגבלויות וביחד מאתרים צרכים שניתן לענות עליהם באמצעות כלי תכנות ואלקטרוניקה.

 

 

מדעי ההתנהגות – התמחות במסגרת הקהילה עם בני הגיל הרך:

 

בית הספר למדעי ההתנהגות מציע קורס התנסותי "התערבות פרא-טיפולית בגיל הרך". בקורס מתנסים הסטודנטים בעבודה פרא-טיפולית עם תינוקות ופעוטות, בגילאי 0-3 שנים, הן במסגרת מעונות רב-תכליתיים של ויצ״ו ביפו, והן במסגרות בלתי-פורמליות לתינוקות ופעוטות של מבקשי מקלט ומהגרי עבודה בדרום תל אביב, בשיתוף מסיל"ה (מרכז סיוע לקהילה הזרה, של עיריית תל אביב יפו), בהדרכת גורמים מקצועיים פסיכולוגים ופדגוגיים.

הסטודנטים מעניקים לתינוקות מגע פיזי וגירויים המעוררים אותם מבחינה רגשית וחברתית, ותורמים לרכישת מיומנויות שפה והכנתם למסגרות גן חינוכיות בהמשך.

 

 

מערכות מידע – קורס IOT:

 

בקורס זה נסקור מושגים ומגמות בשילוב מוצרי IOT בדגש על העולם העסקי והתעשייתי, נעמוד על השלכות ניהול ארגון מודרני, ערים חכמות ואורח חיים דיגיטלי, נבחן עיצוב פתרונות בשילוב מחשוב פיזי וסייבר-פיזיקלי עם טכנולוגיות ושירותי ענן לרבות שירותי למידת מכונה, וכן נגדיר ארכיטקטורה ונפתח בפועל אב טיפוס הכולל מרכיבי חישה, תקשורת, מתווך מסרים, שירותי ענן ואנליטיקות, לרבות ויזואליזציה.

 

 

ממשל וחברה – סדנת סיפור בוידאו:

 

מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים מיומנויות בסיסיות בהפקה, בימוי, צילום ועריכה של סרטוני וידאו.

ככלי עיתונאי, תעמולתי, הסברתי או פרסומי הפך הווידאו נגיש וידידותי יותר ובמקביל מרכזי ואפקטיבי יותר במדיות הולכות ומתרבות. הסטודנטים ילמדו מושגים וכלים בסיסיים בפן הטכני ובעיקר בפן היצירתי של המדיום, בדגש על ניצול המשאבים הויזואלים והקוליים באופן המתאים ביותר להעברת הסיפור והתאמתו לקהל הצופים הפוטנציאלים שלו, תוך התחשבות באופי שמגוון של הפורמטים בטלוויזיה, באינטרנט או במובייל.

 

 

כלכלה וניהול – קורס יזמות חברתית כמשאב לחדשנות:

 

הקורס מיועד לאפשר לסטודנטים להפוך ידע אקדמי לתוכנית עבודה מעשית. הקורס יכלול ראיה ביקורתית אודות התפיסות הקיימות של פיתוח כלכלי וחברתי והצגה של מודלים חברתיים כלכליים חדשים (למשל כלכלה משתפת,  מטבעות משלימים), שמנסים להתמודד עם ביקורות אלה, מתוך תפיסה של חברה, סביבה, כלכלה ומימד הזמן (תפיסת הקיימות). בנוסף על מנת להפוך את הקורס להתנסותי הסטודנטים בקורס יחולקו לקבוצות עבודה, כאשר כל קבוצה תעבוד עם ארגון חברתי,  במטרה לכתוב הצעה לפרויקט / תוכנית עבודה וכיו"ב לפיתוח הארגון שעבורו הקבוצה עובדת.