כניסה

כך תוכלו להתמודד עם החרדה: מדריך ב-5 צעדים

|

תקופה מורכבת עוברת על כולנו והמשך עדין לא ברור ולא ידוע. אנחנו מקווים שהשקט יחזור במהרה. בינתיים ד"ר אנדרס קוניצ׳זקי מבית הספר למדעי ההתנהגות אסף עבורנו 5 פעולות שכל אחד ואחת יכולים לעשות במצב חירום על מנת לשפר את ההרגשה:

1. להישאר מחוברים למציאות: מצב חירום עלול לגרום להתכנסות בתוך עצמנו ולהתרכזות בעולם הרגשות הפנימי. לכן חשוב להתחבר למציאות, למשל לקחת קוביית שוקולד ולהתרכז בטעמה, לספור דברים סביב או לתאר אותם.

2. וויסות: לווסת את התחושות שלנו על ידי תרגילי נשימה עמוקה ואיטית אשר משדרים לגוף רוגע ושליטה.

3. להישאר פעילים: חשוב לקחת עמדה אקטיבית במצבי חירום, למשל להתקשר למשפחה וחברים לוודא שהם בסדר, לבדוק אם השכנים צריכים עזרה או אפילו לשטוף כלים (כמובן אחרי האזעקה וכשבטוח לצאת מהמרחב המוגן).

4. אל תשארו לבד: צרו לעצמכם רשת אנשים שאיתם אתם יוצרים קשר ומדברים בזמני חירום, קבוצות בפייסבוק, וואטסאפ עם החברים ואפילו קבוצת לימוד או חבר'ה מהעבודה. דברו על הלחץ ושתפו את הסביבה.

5. משאבים: נסו לחשוב באופן ריאלי מה אתם צריכים עכשיו, מה עשיתם בעבר במצב דומה ואיך אתם צריכים לפעול עכשיו? למשל, במידה ואתם גרים בדירה ללא ממד נסו לחשוב מה אתם צריכים כדי לצאת מהר למרחב מוגן והכינו תיק עם הדברים החשובים ליד הדלת.

WhatsApp Image 2021-05-19 at 15.47.24.jpeg
ד''ר אנדרס קוניצ'זקי