כניסה

איך תשמרו על תזונה נכונה ובריאה אבל גם טעימה?

|

השעות הרבות שאתם מבלים בקמפוס, ואורח החיים המחייב את רובנו, הסטודנטים, לשלב בין עבודה ללימודים, גורמים לנו לעתים לשכוח שהגוף הוא מכונה שזקוקה לתחזוקה שוטפת. המזון היומיומי שאנו צורכים בונה את תאי הגוף, ואחראי גם לחומרים שהמוח מפריש – כל אלו משפיעים על היכולת שלנו לזכור ולעבד מידע חדש.

אז כיצד תשמרו על תזונה בריאה בקצב המהיר של החיים האקדמיים? נמליץ על כמה מתכונים בריאים, קלילים ולא פחות חשוב - מהירים להכנה:

 

נפלאות הסנדוויץ'

 

שתי הפרוסות הללו, או הלחמנייה שבתוכה כל טוב יכולות ללוות אתכם מהבית, או להוות ארוחה מהירה כאשר חזרתם הביתה. איך ניצור את הסנדוויץ' הבריא המושלם?

 

  • הלחם: נסו להמיר את הלחם הלבן שאתם רגילים לקנות ללחם מחיטה מלאה או לחם קל. כיום ניתן למצוא גם לחמניות בריאות.
  • חמאה: אם גם אתם נמנים על שונאי הסנדוויץ' היבש, ורגילים להוסיף מעט חמאה, נסו להמירה במגוון התחליפים הקיימים היום בשוק. תוכלו למצוא מרגרינה בטעם חמאה, המכילה פחות קלוריות, ונמרחת על הלחם הרבה יותר בקלות.
  • תכולת הסנדוויץ':  מכלול של גבינות מחכה לכם במעדניה השכונתית. נסו לגוון בין גבינות רכות (5% שומן), גבינה צהובה (בגרסת לייט טעימה), פסטרמה (שמשתלבת מצוין עם חרדל או זיתים) ואפילו סלמון מעושן. ולכל הטוב הזה אל תשכחו להוסיף מעט ירק.
  • הירקות: הירקות שתוסיפו יהפכו את הארוחה לקלילה ולעתירת ויטמינים במיוחד. הוספה של חסה לאורך הלחמנייה, פרוסות דקיקות של מלפפון או עגבנייה ואפילו מעט זיתים חתוכים יעשו פלאים בסנדוויץ''. מדי פעם נסו גם לגוון ולהוסיף אבוקדו לחגיגה הקולינרית.

 

מרקים בריאים - לא רק בחורף

 

עוד מנות טעימות ומשביעות במיוחד הם המרקים, אותם ניתן להכין מכל ירק הבא ליד. הסוד לבישול מהיר של מרק מאפס הוא בריסוק הירקות עם מעבד מזון פשוט. תוכלו לבחור בבטטה, תפוחי אדמה, אפונה, שעועית לבנה (אפשר גם מקופסת שימורים אם אין לכם סבלנות לחכות למרק) או כל ירק אהוב אחר, וההכנה של המרק בצירוף כל הירקות הללו פשוטה להפליא:

 

לאחר שהרתחתם 2-3 כוסות מים בסיר קטן, הוסיפו אליהם את הירקות המרוסקים, כפית או שתיים של אבקת מרק ומעט שום, ובשלו עד שהמרק מבעבע. לאחר מכן תוכלו להוסיף מלח ופלפל לפי הטעם. חגיגת הוויטמינים הנפלאה הזו אידאלית ביום חורפי, אך יכולה להתאים גם לערב שבו תרצו קצת יותר. אפשר להכניס את המרק למקרר או לפריזר, ולהמשיך ליהנות ממנו גם בימים הבאים.

 

והסלט...

 

איך אפשר לאכול ארוחה בריאה ללא סלט? לצד הסנדוויץ' והמרק תוכלו להוסיף סלט קטן מירקות טריים, ולשלב חסה עם עגבניות ומלפפון, לפזר מעט פטריות חתוכות או זיתים ואפילו להעז ולהוסיף גבינת פטה מעל… אין כמו סלט קליל במהלך היום כדי לחזק כל ארוחה.


footage_12789.jpg