כניסה

מהאקדמית למיזם טכנולוגי-רפואי בינלאומי: הכירו את בוגרת החודש מורן רן

|

בוגרת החודש שלנו סיימה את לימודי התואר השני בנוירופסיכולוגיה-שיקומית. כאשר ראתה את הצורך העצום של בעלי לקויות ומחלות שונות בקישור עם ספקים ונותני שירותים בחוץ, הקימה מיזם טכנולוגי המשלב אינטליגנציה מלאכותית  אשר עומד להקל על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. הכירו את בוגרת החודש שלנו מורן טל. 


בוגרת החודש שלנו היא מורן טל (בת 39, נשואה+3) מנס ציונה שסיימה תואר שני באקדמית בתחום נוירופסיכולוגיה שיקומית. "אז עדיין לא הייתה הפרדה בין מבוגרים לילדים, הלימודים היו כלליים" היא מספרת, "לאחר הלימודים התחלתי התמחות במכון הלאומי לשיקום נפגעי ראש והתמחות במרכז הסרטן בתל השומר". בסיום ההתמחות המשיכה מורן לעבוד במכון לשיקום נפגעי ראש,  עבדה ביחידת האבחון בתל השומר ושילבה בין עבודה ציבורית וקליניקה פרטית. בשנים אלה הבחינה בצורך שלא היה ניתן להתעלם ממנו. 


"יש היום למעלה ממיליארד אנשים הסובלים ממוגבלות כלשהי מסיבות שונות כמו: מחלה, פציעה או מום מולד" מסבירה מורן - "לכל אחד מהאנשים הללו צרכים ייחודיים מעבר לקביים או כסא גלגלים ורבים מהצרכים הללו יכולים להיות בהישג ידם אם יהיה להם את כל המידע להשיגם. בין השאר, הצרכים הללו יכולים להיות טכנולוגיים כמו: אפליקציות או עזרים טכניים, ריהוט, רכבים אוטונומיים ועוד. יש שוק אדיר של מוצרים שיכולים לשפר את התפקוד". 


היום יש הרבה מידע באינטרנט, לא? 

"הבעיה כיום עם  היא שיש עודף מידע והמידע מפוזר באתרים שונים, יש ללקט אותו. לא כל אדם יודע אילו אפשרויות עומדות בפניו? במצב של משבר חשוב למצוא במהירות עזרים". 

כך הוקם מיזם Atvisor, פלטפורמה דיגיטלית מבוססת על בינה מלאכותית להתאמה דיגיטלית בין פרופילי לקוחות שהם אנשים עם מוגבלות ובני הגיל השלישי והרביעי  - לבין עזרים וטכנולוגיה המסייעת, לה הם זקוקים על מנת לתפקד באופן עצמאי יותר במהלך חיי היום יום. "הפלטפורמה מקבלת את נתוני המטופל ומתאימה לו את העזרים הנכונים כמו יועץ אנושי תוך סקירה של כל מגוון התחומים בהם ניתן לשפר את חייו". 


איך התחיל ?Atvisor 

"המיזם נבנה ופותח במסגרת אקסלרטור של בית איזי שפירא ולאחר מכן קיבל תקציבי מדען (ראשי)". מורן מרחיבה - "אנו עושים כיום פיילוט בישראל ומכוונים בעיקר לשוק האנגלי". 


מדוע דווקא לשוק האנגלי? 

"זיהינו בשוק האנגלי את הבשלות והמוכנות לקבל כלים ל'בריאות דיגיטלית'. כיום מתקיימת שם דיגיטליזציה של תהליכים החל מקיצור תורים ועד כרטיס לקוח מקוון. הרפואה הופכת להיות יותר מותאמת אישית וקיימת נכונות גבוהה לקבל כלים חדשים. באנגליה מושקעים תקציבים על מנת לשלב אנשים עם מוגבלויות וקשישים בין השאר גם באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. גם בישראל אנו פועלים בשיתוף משרד הרווחה, רשות החדשנות וישראל דיגיטלית". 

 

הכל התחיל באקדמית 

מורן הייתה לא רק סטודנטית באקדמית אלא גם מתרגלת בקורס פסיכולוגיה פיזיולוגית. היא ספרה לנו על הקשר בין פיתוח המיזם ללימודים. "היכולת גם ללמוד, גם ללמד וגם להתפתח מקצועית באקדמית הייתה דבר מאד משמעותי עבורי. הרבה מהתהליך הלימודי נסב סביב החיבור לשטח וההתנסות. הראיה הזו מלווה אותי עד היום, גם בפיתוח המיזם". אכן זיהוי הצרכים בשטח הוביל לפיתוח פתרון טכנולוגי שיעזור לרבים. 


מה היית ממליצה לסטודנטים חדשים? 

"לפעמים, במהלך הלימוד לתואר אנו רואים את הקריאה של ספרות מקצועית כעוד מטלה. כאשר מתחילים לעבוד בשטח מגלים כי היכולת לבצע מחקר וסקירת הספרות היא מיומנות שמשרתת אותי עד היום בפן היזמי. אני ממליצה בחום לפתח את המיומנות הזו ככלי שמסייע בצורה עצומה בהמשך".