כניסה

הזמן שלכם יקר! כך תנצלו אותו היטב

|

 

אם יש משאב מתכלה שאינו חוזר – הרי הוא הזמן שלנו. 24 שעות עומדות לרשותנו – ובתוכן הסטודנטיות והסטודנטים צריכים לסדר אינסוף מטלות לימודיות, עבודות שיספקו הכנסה חודשית קבועה – ועוד לא דיברנו על פעילות ספורטיבית יומיומית, שינה ארוכה ויציבה דיה וגם קצת זמן לנשמה, עם חברים או לבד בבית. לכבוד סוף הקיץ ותחילת ההכנות לשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה – לפניכם חמישה טיפים שסביבם תוכלו ביתר קלות לסדר לכם את היומן היומי:

שינה טובה


אמרנו 24 שעות ביממה? קבלו תיקון: הזמן שאמור לעמוד לרשותכם לא אמור לעלות על 17 שעות, שכן המוח והגוף שלנו זקוקים לכשבע שעות שינה רצופה בלילה על מנת לעבד את כל הגירויים שנקלטו במהלך היום ולהתכונן ליום חדש. טיפ בונוס: שינה טובה גם מסייעת להפחתת הסיכון למחלות לבביות ולשבץ מוחי. כמו כן, נמצא כי חוסר שינה קשור לעלייה במשקלֿ, תופעה הנפוצה ממילא בימות החגים. ועוד עצת זהב: שליש מחייכם אתם ישנים. השקיעו בחדר השינה, במיטה, בכריות ובמזרן על מנת להבטיח שינה נינוחה ועמוקה ככל הניתן

 

פעילות גופנית קבועה:


לא נרבה במילות שכנוע: פעילות גופנית בעצימות בינונית ובאופן שוטף היא ההשקעה הכי משתלמת ביממה שלכם – פיסית, נפשית ומה לא. ספורט משחרר אנדורפינים שמגבירים את מצב הרוח והריכוז ומסייעים לכם לסדר את הזמן, המטלות העומדות בפניכם וגם את המחשבות. ועוד לא דיברנו על היתרונות הגופניים הטמונים בו.


OKN_2801-340.jpg

 

אפליקציות לשירותכם:


לא כולם נולדו עם היכולת לארגן באופן אופטימלי את שעות היממה. היעזרו בשפע האפליקציות הקיימות בשוק היום ומטרתן לסדר במקומכם את הזמן שלכם. חלקן בעלות כספית מינימלית, חלקן ללא תשלום (למשל הקלנדר של גוגל או של מייקרוסופט, Todoist, Zapier ועוד ועוד) – בחרו את הידידותית ביותר לכם, השקיעו את כל תשומת הלב בהזנת הנתונים הרלוונטיים אליה – וכעת כל שעליכם לעשות הוא להישמע להוראותיה. סטודנטים ואף בוגרים רבים נעזרים בפלטפורמות לניהול זמן והפכו אותן לחברותיהם הטובות ביותר. שווה לנסות!

 


ניידים - החוצה!


רבות דובר על מערכת היחסים המורכבת בינינו ובין הטלפון החכם שאתנו, אבל כשמדובר בניהול נכון של זמן וביצוע מטלות סטודנטיאליות המצריכות ריכוז לאורך זמן – אתם חייבים לתכנן את זמן המסך שלכם מבעוד מועד, ואם יש צורך – גם באמצעות עזרים חיצוניים: בלא מעט ניידים קיימת פונקציה שמגבילה לפי בקשתכם את זמן השימוש בטלפון או באפליקציות מסוימות (אלה שמבזבזות לכם זמן רב במיוחד). ויש גם את הדרך הבסיסית, זו שדורשת מכם קורטוב של משמעת עצמית: הקציבו לעצמכם זמן מסך ומשזה תם – כבו את הנייד והרחיקו אותו מהחדר. לא תאמינו כמה מסיחים תחסכו וכמה כושר הריכוז שלכם גדול מכפי שחשבתם.

 

הפנקס הישן והטוב:


אנחנו יודעים שאתם מוקפים ניידים חכמים, מצלמות סופר מתקדמות ולפטופים מבריקים, אבל תאמינו לנו: ביממה רצופת נסיעות, מחשבות, מטלות ולוחות זמנים - לפעמים דווקא הפנקס הישן והטוב עושה את העבודה. הוסיפו לו גם עט נוח והצמידו אותם זה לזה בתיק וכך, גם אם אתם באמצע נסיעה באוטובוס או קונים בסופר ונזכרתם במטלה חשובה או רעיון מבריק שאסור לכם לשכוח – ניצלתם.