כניסה

סגל החודש: האושר על פי יובל איתן

|

הנה שלושה דברים שלא ידעתם על המתרגל יובל איתן. הוא אוהב לבשל וגם עבד כטבח בכמה מסעדות בתל אביב, הוא חוקר בימים האלה את מושג האושר, ובתקופת התיכון נחשב לפרחח לא קטן. איתן הוא לא המרצה הקלאסי. לאקדמית הוא בכלל הגיע בזכות בת זוגו נטע, שלמדה לתואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה והכירה את ד"ר נועה לביא. "נטע ונועה היו ביחסים קרובים", הוא מספר, "ולאחר שהתחלתי לחפש עבודה בתור מתרגל, נטע שאלה את נועה אם היא מחפשת מישהו שיבדוק לה מבחנים. כך למעשה התחלתי לעבוד במכללה, ועד היום אני בקשר מצוין עם נועה ומתרגל שלה במסגרת קורסים בתקשורת".

 

כשהיית צעיר תיארת לעצמך שיום יבוא ותמצא את עצמך חלק מסגל אקדמי?

"רחוק מזה. הייתי תלמיד מאוד חלש, לא סיימתי בגרות, ולא ממש החזקתי יותר משבוע אחד בלי הרחקה במהלך התיכון. גם היום אני עדיין לא יודע שאני רוצה להיות מרצה. אני מאוד אוהב לחקור וגם נהנה כאשר ההרצאות מעניינות וכשהסטודנטים מאתגרים אותי".


היה רגע שבו ידעת שזה-זה? רגע שבו הרגשת ספוק אדיר מהמקצוע?

"בהחלט. בשנה הראשונה שתרגלתי מבוא לתקשורת המונים ניגשה אלי בסוף התרגיל סטודנטית ואמרה לי שזה היה הדיון הכי מעניין ומעמיק שהיא נכחה בו במסגרת התואר. זה ריגש אותי מאוד".

 

IMG_4833.png מפרחח למתרגל מוערך. יובל איתן


באקדמית מלמד איתן חמישה קורסים (מבוא לתקשורת המונים; מבוא לתקשורת פוליטית; תיאוריות סוציולוגיות א'; שיטות מחקר איכותניות וקריאה וכתיבה אקדמית במסגרת לימודי מכינה), ובשעות שאחרי הלימודים מקדיש את מרצו לגידול שני ילדיו (נועה בת שלוש ועמרי בן תשעה חודשים) וכתיבת דוקטורט במסגרת לימודים לתואר שלישי באונבירסיטת תל אביב, המתמקד במושג האותנטיות והאושר אצל מרקס וניטשה. לפני שהגיע לאקדמית למד תואר ראשון בתקשורת וניהול במכללה למנהל. לאחר מכן עבר לתואר שני בפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב והשלים לימודי עריכה לשונית במכללת בית ברל. 

 

נראה שעברת כברת דרך על ספסל הלימודים. יש לך טיפים שהיית רוצה להעביר לסטודנטים שלך?

"אני לא כל כך תומך במתן טיפים, יש הרבה  דרכים להיות סטודנט, ולדעתי - ואולי זה הטיפ שלי - נסו לפתח את עצמכם במסגרת התואר, אחרת זה לא יהיה בעל הערך שזה יכול היה להיות".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"אני מקווה לסיים מתישהו את הדוקטורט. לאחר מכן אשמח להמשיך לחקור תחומים פילוסופיים שמעניינים אותי, ובמיוחד בהקשר התפתחות מושג האושר במסגרת הגות המערב".​