כניסה

פרויקט האמהות המגניבות של עדי סמואל

|

חמש שניות מפרידות בין הרגע שבו התינוק מפתח רעב ומבטא את הצורך בצרחות עזות, לרגע שבו היקום קורס לתוך עצמו, ואת זה יודע כל הורה לתינוק טרי. דווקא ברגעים האלה הבקבוק מתחבא אי שם בתיק, המוצץ נעדר באופן פלאי מהתא הקבוע ותחליף חלב האם שרק לפני רגע היה גלוי, עבר למצב הסוואה. עדי סמואל, בוגרת תואר שני במנהל עסקים באקדמית, הבינה שאפשר להקל די בקלות על רגעי הפאניקה האלה, ועל הדרך גם לגרום להורים האבודים להרגיש אופנתיים ומגניבים. מכאן צמח העסק שלה, שכל כולו מוקדש לתיקים עם אמירה קצת אחרת, אבל לכך נגיע בהמשך. הכירו את הבוגרת שמצליחה להסוות עיגולים שחורים של עייפות מסביב לעיניים באמצעות אקסוסריז עם ערך מוסף.


מי את ומה חשוב שנדע עליך?
"שמי עדי סמואל ואני בעלת מותג תיקים בשם היידי (Heidi), בו אני המעצבת, המייצרת והמשווקת של התיקים שלי לחנויות ולחנויות המקוונת של המותג. אני בוגרת תואר שני במנהל עסקים באקדמית תל אביב-יפו עם התמחות באסטרטגיה, והדבר המעניין הוא שאת התואר עשיתי שש שנים אחרי שהקמתי את העסק במטרה ללמוד ולהתמקצע במה שאני עושה".


למה בחרת דווקא בתחום זה ומאיפה נולד הרעיון למותג?

"את התואר הראשון באמנות עם התמחות בעיצוב גרפי עשיתי ב-FIT בניו יורק. כשחזרתי לארץ עבדתי במשרדי פרסום ובהוצאות מגזינים, אבל כל הזמן חיפשתי מיזמים עצמאיים בתחום האופנה. אחרי כמה שנים של חיפושים, נסיעות לתערוכות בחו"ל והתייעצות עם אנשים מהתחום, גיליתי שתחום תיקי העגלה לוקה בחוסר יצירתיות וסטייל והחלטתי לעצב תיק עגלה שיהיה אחר".

 

ADiHeidi.jpg
"התואר הוא המצע העיוני למה שאני עושה היום". עדי סמואל


כמייסדת ומנהלת העסק, איך נראה יום עבודה ממוצע בחייך?

"להיות בעלת עסק זו עבודה מסביב לשעון, ובגדול אני "one man show" ומעסיקה רק עובד אחד לפעילות השוטפת של הסטודיו, שכוללת מכירה ושירות לקוחות בכל המדיות השונות: שיווק ושיווק דיגיטלי  לצד תפעול רשתות חברתיות בשוטף. אני מנהלת את העסק, מעורבת בכל מה שקורה בסטודיו וגם אחראית על כל תהליך היצור והפיתוח העסקי של היידי". 

 

מה הם הקשיים הגדולים בניהול עסק?
"מטבע הדברים הלקוחות שלי מתחלפים כל כמה שנים, תלוי במספר הילדים שלהם, ולכן אני צריכה להשקיע מאמצי שיווק מוגברים לא רק כדי לשמר לקוחות, אלא גם כדי להגיע לקהל חדש כל הזמן. אני מאוד קשובה לטרנדים ולשינויים באופנה ובתחום ההורות, והאתגר הוא לשמר רלוונטיות, לייצר מוצרים חדשים ולהתאימם לטעם המשתנה של הקהל. ברמה התפעולית, כעסק בצמיחה אני כל הזמן מחפשת דרכים לייעל את תהליכי הייצור בלי לפגוע באיכות המוצרים. היום אני מייצרת גם בישראל וגם בסין, על כל המורכבות שבדבר".

 

כבעלת עסק - איך ומה תרם לך התואר במנהל עסקים?
"התואר, בעיני,  הוא המצע העיוני למה שאני עושה ביום יום. בדרך כלל קודם עושים תואר ורק אחר כך פרטיקה בתחום, אך אצלי זה הפוך משום שהגעתי מהפרקטיקה אל הצד העיוני. במהלך הלימודים העמקתי את הידע שלי בנושאים מסויימים, כגון הבנה של דוחות כספיים וחשיבה אסטרטגית. היום אני מבינה יותר את המורכבות של העסק – גם בדברים שעשיתי בצורה אינטואיטיבית כל השנים. אני מניחה שככל שאצמח אני איעזר, במודע או שלא, בידע שצברתי".


יש דבר אחד שלקחת איתך ככלל מפתח ואת משתמשת בו בניהול השוטף?
"הכי חשוב מבחינתי זה להיות כל הזמן בעשייה וגם ללמוד כל הזמן דברים חדשים. כל השנים אני בלמידה ומקפידה ללמוד לעומק וביסודיות כל תחום חדש שאני נוגעת בו, כדי שגם אם אני אוציא אותו ל"אאוט-סורסינג", אדע על מה מדברים איתי".
 

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"חמש שנים מהיום אני רואה את המותג שלי "היידי" בקניונים ברחבי העולם".