כניסה

מפגש חברתי במקום מבחן: הכירו את הפיילוט הלימודי החדש באקדמית

|

דמיינו לעצמכם קורס במסגרת התואר האקדמי, שבסופו אין בחינה או עבודה, אלא מפגש ברוח הקורס, שאותו אתם מארגנים וגם מזמינים ארבעה חברים טובים. לא מדובר באוטופיה שנמצאת בארץ רחוקה, אלא בקורס חדש מסוגו שנערך באקדמית תל אביב יפו, ועוסק באחד התחומים המשמעותיים לחברה, "סוגיות בפמיניזם".


סדנת "מפגשים פמיניסטיים" היא פיילוט ניסיוני שהתקיים לראשונה בסמסטר האחרון, במטרה לבחון את האפשרות לשלב אופני למידה אלטרנטיביים במכללה. הקורס הועבר בקבוצה קטנה, באופן ששואף לצמצם את ההיררכיה בין המרצה לסטודנטיות ומבקש ליצור למידה המפגישה בין התיאוריה למציאות חייהן של הלומדות.


הקורס נפתח עבור משתתפים ומשתתפות שנרשמו במקביל לקורס "תיאוריות פמיניסטיות", במטרה להעמיק בתכניו, ובמסגרתו התכנסה בכל שבוע קבוצה של חמש סטודנטיות ללמידה דיאלוגית סביב נושאים העולים מכתביה של הוגה פמיניסטית אחרת. "הבנתי עד כמה משמעותי הקורס כשאחת הסטודנטיות ניגשה לספר לי שהיא מצפה בהתרגשות כל שבוע למפגש שלנו", מספרת נועה מלמוד, בוגרת המכללה שכתבה והעבירה את הקורס, "השילוב בין הזדמנות להעמיק בתיאוריה מעבר לנדרש לצורך מבחן עיוני, והמפגש הייחודי שנוצר בין הסטודנטיות שהגיעו מרקעים שונים - הוא מה שהפך את הקורס להתנסות כל כך מוצלחת".  

 

פמיניזם650.png
משתתפות הקורס "סוגיות בפמיניזם"

 

את פיתוח הקורס ליוותה ד"ר עמית קפלן, המלמדת את הקורס "תיאוריות פמיניסטיות", שעל בסיס תכניו התיאורטיים נבנה הקורס האלטרנטיבי. כמו השיעורים בקורס, גם ה"מבחן" שבסופו היה בעל אופי ייחודי, כאשר הסטודנטיות התבקשו לבנות ולהוציא לפועל מפגש דיאלוגי ברוח הקורס ולהזמין אליו את מי שיחפצו. רובן בחרו להזמין נשים מחייהן ולבנות מפגש העוסק בפמיניזם מרקסיסטי.

הקורס הייחודי הזה הוא פרי עבודה מאומצת ותוצר של עשייה אקדמית וחברתית, המוכיח כי
הלמידה באקדמיה יכולה להיות קשורה באופן אינטגרלי להבנת המציאות ולעשייה חברתית משמעותית.