כניסה

הבוגרים עולים על הדרך להצלחה!

|

 

"כשאימא שלי התיישבה, לבושה בשמלת ערב מפוארת, בטקס סיום הלימודים שלה, היא חשבה שיש לה שתי אפשרויות לקריירה: סיעוד או הוראה. היא גידלה אותי ואת אחותי להאמין שאנחנו יכולות לעשות הכל, ואנחנו האמנו לה" - שריל סנדברג, סמנכ"לית תפעול, פייסבוק


 

המפתח הוא באמונה. לכולנו יש יכולות, פוטנציאל, כשרונות, שאיפות. אבל אם נאמין, נגיע רחוק, כמעט השמיים הם הגבול. את המסר החשוב הזה שמעו הבוגרים הטריים של בתי הספר לכלכלה וניהול, מדעי המחשב ומערכות מידע, מדעי ההתנהגות וממשל וחברה וכן המוסמכים החדשים במנהל עסקים ובפסיכולוגיה.


 

בחודש שעבר נפרדנו בהתרגשות מהבוגרים, שסיימו בהצלחה את לימודיהם, בדרך לאתגר הבא של חייהם: מסלול הקריירה ומציאת הכיוון בחיים.


בטקס נשאו דברים שלושה מהבוגרים, שבחרו לשתף את חבריהם ללימודים, את המרצים ואת האורחים בטקס בחוויותיהם מהלימודים, קצת על התקוות, הציפיות ועל מחשבותיהם לעתיד. גם הם עם עיניים פקוחות קדימה, יודעים שיוכלו להשיג את כל מה שהם רוצים, אם רק יאמינו.


 

ליאור הימן, בוגרת החוג למערכות מידע, זכתה השנה בפרס חשוב בתחרות פרויקטים של הלשכה לטכנולוגיות המידע, על פרויקט בשם Tech Care, אותו יזמה ופיתחה עם סטודנטית נוספת, מור עמר, בליוויין של איה אלוביץ', מנחת האפיון, ויונית רושו, מנחת הפיתוח. הפרויקט הינו מערכת לניטור נפילות וחבלות בקרב בני הגיל השלישי.


 

כיום משמשת ליאור כמנהלת פרויקט בקבוצת ריסטארט.


untitled.png 

בנאום שנשאה, קראה ליאור לעצמה ולחבריה לתכנית, "אלו שתמיד צריכים לענות על השאלה "אבל מה בדיוק זה אומר?".


 

החוג, בראשותה של ד"ר רות גפני מכשיר את הסטודנטים במקצועות שונים בכל מחזור החיים של מערכות המידע, תוך שילוב טכנולוגיה עם עסקים, בדגש על התנסות מעשית. לא לחינם, אמרה ליאור בנאום: "כנראה שנמצאים פה אנשים שהולכים לקחת חלק בדברים שתוך מספר חודשים נשתמש בהם על בסיס יומי".



 

"מספר לא מבוטל של סטודנטים לקחו חלק בתחרויות שונות ואף פרסמו את מחקריהם בז'ורנלים בינלאומיים מקצועיים", אמרה בטקס," והדובדבן הוא השדרוג שנעשה בשנה האחרונה בו הפכה התוכנית שלנו מ-BA ל-BSC".


 

ליאור גם לא שכחה את חבריה, בוגרי ומוסמכי מדעי המחשב ובוגרי כלכלה וניהול ואמרה: "שלושת המקצועות האלו נפגשים מדי יום בממשקי העבודה וכמעט שלא יכולים להתקיים אחד בלי השני".


 

את דבריה חתמה ואמרה כי הרבה דברים קורים בשלוש וחצי שנים, אולם כעת ברגע הסיום, "אנחנו יוצאים עם תיק מפוצץ בחוויות, כלים וזכרונות ואנחנו מוכנים להשתלט על העולם!".


 

"הלימודים גרמו לנו להסתקרן, לשאול שאלות, וכמובן איך אפשר שלא... לאתגר את המובן מאליו... "', כך אמרה טל רשף בן מרדכי, שדיברה בטקס סיום לבוגרי מדעי ההתנהגות וממשל וחברה. טל סיימה  תואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות בניהול משאבי אנוש והשנה הציגה פוסטר בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה ביולוגית.


 

הפוסטר כלל את עיקרי העבודה הסמינריונית שכתבה בהנחייתו של פרופ' חיים עינת, אודות השפעות נוגדות חרדה של תרופת האסנפין, תרופה אנטי פסיכוטית.
מדובר בהישג לא מבוטל ולא מובן מאליו שסטודנטית לקראת סוף התואר מציגה מאמר פרי עבודתה בפורום שכזה.


 

טל עובדת כיום בחברת "אדם מילא" כמעריכה מומחית בפרויקט יום המא"ה (מיון, איתור והתאמה), המיועד למועמדים לשירות ביטחון. בנוסף, משמשת כרכזת מתנדבים והדרכה במחלקת הנוער הסגורה בבית החולים הפסיכיאטרי גהה.

את הלימודים סיכמה טל בנאום על שנים מאתגרות ומשמעותיות:

 

"לפני כארבע שנים בערך נאלצנו לעמוד מול הבחירה היכן ומה נלמד? וכולנו בחרנו ללמוד כאן, במכללה האקדמית של תל אביב יפו.

 

אני חושבת שלרובנו הבחירה הייתה לא פשוטה, כולנו רצינו לבחור במוסד שיהיה גם בעל שם מצויין בעולם האקדמי והתעסוקתי, וגם במוסד שיאפשר לנו מעבר למקצועיות, להרגיש מיוחדים ויצטיין ביחס אישי. משום כך בחרנו באקדמית ולדעתי לא טעינו בבחירה שלנו".

 

 2016-07-11_1029 (1).png

לסגל, לדבריה, חלק גדול בהישגים ובהצלחה של הבוגרים:

 

"היחס האישי והאווירה הביתית והאינטימית נמצאו בפרטים הקטנים ביותר. בין אם ביחס של סגל המרצים וצוות המכללה ובין אם ביחס ובאווירה הטובה שהייתה בין כלל הסטודנטים שכנראה נבעו מההשראה ומהחזון של האקדמית. כל אלה שולבו יחד עם דרישות גבוהות ביותר ורמת לימודים גבוהה אשר הובילו אותנו לשאוף, להתפתח ולהתקדם אל עבר עשייה משמעותית.

אפשרתם לנו לשאול, לחשוב בגדול, להציע ולבקר מבלי לפחד, לבטא את הסקרנות שלנו, אפשרתם לנו לאתגר את עצמינו והובלתם אותנו לשאוף הכי רחוק שאפשר".

 

גם טל סיכמה את דבריה עם מבט קדימה, באופטימיות:

 

"קסמה של הסוציולוגיה בכך שהפרספקטיבה שלה מלמדת אותנו לראות באור חדש את אותו עולם בו עשינו כל חיינו. אמנם היום אנו חוגגים את סיום התואר אך עבור רובנו סיומו של התואר הראשון הוא רק התחלה של משהו חדש, הוא נקודת ציון ראשונה בדרך לעשייה והתפתחות בחיינו הבוגרים. הידע והביטחון שצברנו פה באקדמית ישמשו אותנו הלאה לכל אשר נפנה".

 

איתן שם טוב, שנשא דברים בטקס למוסמכי מנהל עסקים ופסיכולוגיה, העשיר את נקודת המבט של הבוגרות הטריות של התואר הראשון, בנקודת מבט של אדם בוגר ומנוסה יותר. עבורו הלימודים לתואר מוסמך במינהל עסקים  היו אתגר תובעני, אך מעשיר:

 

 2016-07-11_1029_001.png

 

"חלפו שנתיים בהן בחרנו להוסיף לקריירה התובענית ולניהול משפחה, גם סופי שבוע ארוכים ותובעניים של לימודי חשבונאות, מימון ויזמות. שנתיים בהן בחרנו להחליף את משחקי מכבי ת"א בכדורסל בערבי חמישי ואת המנוחה של ימי שישי בשיעורי כלכלה,  ניהול השיווק וניהול פרויקטים.

 

לימודי התואר השני במנהל עסקים באקדמית, העניקו לי באופן אישי, ואני בטוח שגם לחבריי, הבוגרים,  את הידע והכלים הנדרשים להמשך התפתחותנו המקצועית במעלה הדרך הניהולית.


עבורי, זו הפעם השנייה כבוגר גאה של האקדמית. לפני כחמש שנים, עמדתי כאן, על אותה מדשאה, כבוגר ביה"ס לממשל וחברה. ההחלטה להמשיך את התואר השני באקדמית הייתה טבעית וברורה. זאת, על אף הסיכון כי מדובר במחזור ראשון ולמרות הידיעה כי התואר מותנה באישור המל"ג. לא היה לי ספק כי מדובר בהחלטה נבונה, או בשפת הכלכלנים- החלטה אופטימלית עם סיכון נמוך ותשואה מקסימלית. בדיוק כמו בתואר הראשון, זכיתי להכיר סגל מרצים מקצועי וקשוב וסגל מנהלי תומך והגון.


הידע שנרכש במהלך הלימודים, לדברי איתן, הוא כלי שימושי ויקר ערך שישרת לא רק את המוסמכים:

 

"בעידן הגלובלי של היום כשהתחרות היא אינסופית וחברות עסקיות נמדדות בכל רגע נתון ע"י לקוחות מכל העולם, המסוגלים להביע שלא כמו בעבר, את דעתם על כל חברה ברשתות החברתיות, נדרשים מנהלים להיות כל העת, מעודכנים במתרחש, לדעת לפעול במהירות ולהפגין חשיבה יצירתית, אשר בסופו של יום, תוביל את החברה שבראשותם ליעדים העסקיים הנדרשים ולמקסום רווחים לבעלי המניות"


 

ברכות ושבחים לכולכם על שהגעתם ליום הזה - אנחנו מחכים בכיליון עיניים לקרוא, לשמוע ולראות את הישגיכם הבאים, ואנחנו בטוחים שיהיו כאלה! שמרו על קשר!