כניסה

הגעתי למוסד אקדמי, שתומך, מחבק ועוזר לכולם - הכירו את שאדה אברהים

|

״התכנית לעתיד החשובה לי מכל היא הקמת מוסד, שמטרתו הגנה ופיקוח על זכויות המיעוט, ושאיפה לסגירת פערים ואי שוויון בחברה הישראלית״.

 

כך אומרת שאדה אברהים, בוגרת המכינה לעתיד לחברה הערבית. שאדה סיימה את המכינה והחלה השנה ללמוד כלכלה וניהול באקדמית תל-אביב-יפו.

 

 

הרצון לפעול למען קידום זכויות המיעוט משולב גם בבחירה באקדמית כמוסד לימודים:

 

״בחרתי ללמוד באקדמית משלוש סיבות: קודם כל, לימודים ברמה גבוהה. מסיימי התואר, שאותו אני לומדת, באקדמית משתלבים יחסית בצורה מהירה בשוק העבודה. שנית, כיתות יחסית קטנות, מרצים מעולים, יחס אישי, הרגשה של תמיכה מהמכללה לכל סטודנט, שדורש עזרה כמו בשפה. ושלישית, האקדמית ממוקמת בעיר הקרובה ללב, עיר המשלבת בין תל אביב המודרנית ליפו העתיקה, יחס שכנים בין ערבים ליהודים״.

 

שאדה מספרת עוד על עצמה:

 

״אני בת 20, למדתי  בבית ספר יד ביד דו- לשוני בירושלים, לאחר מכן המשכתי וסיימתי את לימודיי בתיכון כפר קרע. כיום אני מתגוררת ביפו.  מאז שהייתי תלמידה,  תמיד העדפתי את שיעורי המתמטיקה ולכן בחרתי ללמוד כלכלה וניהול, המקצוע שמשלב בין חשבונות וכספים למספרים וחשיבה מתמטית.

 

בנוסף ללימודים, אני משתתפת בארגון שגרירי רוטשילד, שמשלב מעורבות חברתית ומנהיגות חברתית. לארגון זה יש חזון לסגירת הפערים ואי השוויון בחברה הישראלית. דרך ארגון שגרירי רוטשילד, אני גם מתנדבת בתוכנית "רואד" שמטרתה היא סגירת פערים בחברה הערבית דרך לימודים אקדמיים.

 

השנה הצטרפתי לאגודת הסטודנטים וסטודנטיות כרכזת החברה הערבית. בחרתי להיות בתפקיד זה מתוך אמונה שיש להתעקש, כדי להשיג את כל הצרכים האקדמיים והתרבותיים לסטודנטים ערבים, תוך השמעת קולם של הסטודנטים הערבים באקדמית בכלל ובאגודה בפרט.

 

באמצעות מתן מענה לצרכים האקדמיים והתרבותיים, במה לקולם של הסטודנטים הערבים ומתן עזרה וייעוץ,  אני מאמינה שהסטודנטים הערבים ירגישו יותר שייכים וכתוצאה מכך יצליחו יותר. וזאת היא מטרתנו כאגודה״.

 

אחרי הלימודים, יש עוד תכניות שאני שואפת להגשים: אני מעוניינת להיות יועצת מס ויועצת כלכלה. כרגע, בתפקידי באגודת הסטודנטים, אני רוצה לקדם את הפרויקטים הבאים:


 

  • הקמת יום תרבות ערבי במכללה
  • קידום הייעוץ בשפה הערבית
  • הוספת  ספרים בשפה הערבית ​לספריות המכללה
  • תרגום פוסטרים לערבית



 

את הניסיון והחוויות האישית שעברה במהלך הלימודים, שאדה מתרגמת לעשייה:

 

״כסטודנטית ערביה עברתי בהרבה קשיים בתחילת לימודיי, כמו: שפה, חוסר בטחון, חשש ודאגות, הסתגלות לסביבה חדשה והיכרות עם עוד סטודנטים שונים, הרגשת אי שייכות.

 

האקדמית כן  דואגת ועושה מאמץ לתת לכל תלמדיה, ערבים ויהודים כאחד, מענה לכל צרכיהם. האקדמית מעניקה לכל סטודנט ערבי חונכים ושיעורי תגבור בהרבה נושאים ונותנת תנאים מתאימים לסטודנטים ערבים.

 

קבלת שיעורי התגבורים והחונכים עזרו לי להתמודד עם בעיות הקושי בהבנת השפה. האקדמית ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות עושים מאמץ גדול כדי לשלב ולייצור הרגשת שייכות אצל סטודנטים ערבים במכללה.

 

התפקיד שלי, כרכזת, הוא ליצור שייכות אצל הסטודנטים הערבים באקדמית, דרך התייחסות לצרכים האקדמיים והתרבותיים וכיבוד השפה הערבית, חגים והעמדת שירותים זמינים ראויים בשפה הערבית.

 

בנוסף, כבוגרת המכינה לעתיד, אני יכולה לומר שממטרת המכינה היא לאפשר לסטודנטים הערבים להסתגל בכל מה שכרוך בלימודים האקדמיים.  במכינה לעתיד יש שיעורים הנותנים כלים לסטודנטים ערבים להשתלב יחד עם האחרים, בטחון עצמי, חשיבה ביקורתית ויכולת ניתוח והסקת מסקנות. ובנוסף לכך המכינה לעתיד משמשת כתחליף לפסיכומטרי.


 

לסיכום, מה מייחד את האקדמית לדעתך?  

 

״נראה לי שדי ברור מהתשובות :) מדובר במוסד אקדמי, שתומך, מחבק ועוזר לכולם! אני מזמינה את כל הסטודנטים וסטודנטיות להצטרף, להסתייע וליהנות משירותי אגודת הסטודנטים. ליצירת קשר לחצו כאן​.