כניסה

לימודים הם חגיגה / הכירו את רו"ח עדי ריינהולד

|

הכירו את רו"ח עדי ריינהולד מרצה לחשבונאות במכללה האקדמית תל אביב-יפו, ועוסקת במחקר מדעי של האושר.

"כל חומר תיאורטי יבש יכול להפוך לחגיגה, לשמחת חיים, כדי שהסטודנטים ילמדו אותו בקלות רבה ויצאו מהשיעור טעונים באופטימיות".

 

הדרך לחשבונאות

 

"מאז שהייתי צעירה התעניינתי בתחום הפיננסי.  עולם העסקים תמיד קסם לי והיה ברור לי שכשאגדל אהיה יזמית או אשת עסקים. ראיית חשבון הוא מקצוע שנותן כלים וידע רב להתמודדות עם עולם העסקים ומקנה יתרון עצום בשוק העסקי ולכן בחרתי ללמוד מקצוע זה.

 

אני רואת חשבון, בוגרת תואר במינהל עסקים עם התמחות ראשית בחשבונאות. כבר לקראת סיום התואר הבנתי שאני רוצה להיות מרצה לחשבונאות ומיד כשסיימתי את ההתמחות במשרד רואה חשבון פתחתי בית ספר פרטי בשם "תנופה" ללימודי חשבונאות ומימון בו שימשתי כמנכ"לית וגם כמרצה ראשית.

 

במהלך השנים פיתחתי שיטות הוראה מיוחדות וגם השכלתי ללמוד את חוקי העולם העסקי וללמוד כיצד ניתן לגשר על הפער בין האקדמיה לעולם העסקי הפרקטי. במקביל התחלתי להרצות באוניברסיטה הפתוחה ובמכללת רמת גן קורסים בחשבונאות במסלול לראיית חשבון, והחל משנת 2008 אני מרצה גם במכללה האקדמית תל אביב - יפו ומלמדת חשבונאות ומימון".

 

פסיכולוגיה חיובית

 

"אני מקדישה זמן רב להתפתחות ומחקר בתחום הפסיכולוגיה החיובית שרעיונותיה מהווים חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלי, בהרצאות שאני מעבירה ובאימונים שאני מקיימת.

 

הגישה שלי מאז ומתמיד היא טיפוח האושר ושמחת החיים. כך שהסטודנטים נטענים באנרגיות חיוביות ועם רצון להצליח ולהיטיב עם הסביבה שעמה יהיו במגע. גם כאשת עסקים וכמאמנת אני משלבת את עקרונות החשיבה החיובית, המשמעות והאופטימיות כחלק מהכלים שעומדים לרשותי בדיוק כפי שאני מיישמת אותם בחיי האישיים.  

בכלל, שמתי לפניי מטרה עיקרית להפיץ את תיאוריות הפסיכולוגיה החיובית בכדי ליצור קהילה מאושרת יותר" .

 

כמה חוויות אישיות מתהליך הלימודים עיצבו גם את דמותה הייחודית של עדי כמרצה:

 

"במהלך חמש שנות לימודיי האקדמיים (תואר ראשון ושנת השלמה לבחינות מועצת רואי חשבון), נתקלתי בהמון מרצים חכמים בעלי שם וידע; אבל רובם המכריע לא ידע להעביר את החומר בצורה נגישה וברורה לסטודנטים.


 

לקראת סיום התואר ולאורך כל ההתמחות העברתי שיעורים פרטיים לסטודנטים ובעקבות הפידבקים הטובים ואחוזי ההצלחה הגבוהים של הסטודנטים בבחינות הבנתי שזה הייעוד שלי בחיים ושיש לי את היכולת לעזור , לפשט ולהנגיש לסטודנטים את החומר האפור והקשה".


 

בהתאם לגישה זאת, מי שחושב ששיעורי החשבונאות שמעבירה עדי, יהפכו להיות יבשים ודידקטיים, מחכה לו הפתעה. עדי משלבת בין האהבה הרבה למקצוע לבין הרצון שלה להקנות חוויה חיובית לכל סטודנט, חוויה שתהפוך אותו גם לאיש מקצוע טוב יותר:


 

"תחום החשבונאות בעיניי הוא המקצוע הרחב ביותר בתחום הפיננסי. כמרצה אני מקנה לסטודנטים שלי כלים לחשוב ולא לעבוד באופן טכני , ואני גם דואגת להזכיר להם את זה שוב ושוב: 'אני רוצה שתצאו לעולם כאנשים חושבים ולא כטכנאים'.


 

סיפורים ולא רק מספרים

 

בתחילת כל הרצאה, אני מקפידה לנהל דיון עם הכיתה על הנושא עם דגש על ההבנה הכלכלית והעסקית; אני מספרת סיפורים ומציגה הרבה דוגמאות מהעולם העסקי הפרקטי, בכדי שהסטודנטים יבינו לעומק מה עומד מאחורי הטכניקה.


 

מלבד הכלים המקצועיים, כלומר, לימודי חשבונאות נטו – אני שמה לפניי כמטרה נעלה לעזור לסטודנטים לפתח את החשיבה העסקית ולהקנות להם כמה שיותר כלים להתמודדות עם חווית וקשיים בקריירה העתידית שלהם.


 

כמו כן, במצבים שבהם אני מרגישה שהסטודנטים 'הולכים לאיבוד' במהלך השיעור, אם בשל רמת הקושי של החומר או רגע של חוסר מוטיבציה, אני מרשה לעצמי לעצור את השיעור ולנהל איתם שיחת קואצינג' בכדי לעזור להם לצלוח את המשבר הרגעי .


 

זה כלל לא מפתיע שעדי ריינהולד נבחרה להיות מרצה מצטיינת שלוש פעמים ברציפות!


 

"הדרך שלי לשמור על פופולאריות בקרב הסטודנטים היא לפני הכל לשמור על יחסי אנוש מעולים תוך כבוד הדדי.
כל סטודנט יודע ומרגיש שאני קודם כל לטובתו ותמיד אעשה כל שביכולתי על מנת לעזור לו ולקדם אותו בהיבט הדידקטי וברמה האישית גם יחד.
כמו כן, אני מייחסת חשיבות רבה לדרך ההוראה שלי, מקפידה על מקצועיות והגשת החומר בצורה נגישה, מרתקת ועם הרבה שמחת חיים".


 

יש חיים מחוץ לאקדמיה

 

עדי עוסקת עוד בשלל פעילויות מרתקות גם מחוץ לאקדמית:


"אני אדם שמאד אוהב ללמוד. אני מאמינה שכל דבר חדש שאנחנו לומדים מחזק אותנו ומפתח אצלנו תובנות נוספות.


 

בעשר השנים האחרונות אפשרתי לעצמי ללמוד סוף סוף תחומים חדשים שתמיד עניינו אותי ולא התאפשר לי להכירם. השתתפתי בקורסים וסדנאות להעצמה והתפתחות אישית.


 

עברתי קורס אימון במכללת "תות" (אלון גל) וכיום אני עוסקת במתן שירותי אימון עסקי לבעלי עסקים וכמו כן אימון אישי בהתבסס על כל הכלים שלמדתי .  


 

בנוסף השתתפתי בחוג ללימודי ימימה, קורס בתטא הילינג , נומרולוגיה וקבלה והעמקתי את ידיעותיי בתחום הפסיכולוגיה החיובית - המחקר המדעי של האושר . לפני כשנתיים עברתי קורס אקדמי בתחום במכללת רייכמן ולאחרונה התחלתי להעביר הרצאות וסדנאות בחקר האושר לארגונים וחברות.


 

כיום אני מעבירה הרצאות וסדנאות המבוססות על תיאוריות הפסיכולוגיה החיובית אשר מוכרת כתחום אקדמי ועוסקת בחקר האושר, אופטימיות , מימוש עצמי , הגברת הסיפוק והדגשת תחושת המשמעות בחיי היומיום. במהלך הסדנאות אני מנחילה למשתתפים את הכלים והתובנות שרכשתי במטרה להביא לשיפור איכות חייהם בכל תחומי החיים אהבה, זוגיות, בריאות, עסקים, מקצוע וחברה".

 

ומשפט לסיום:

 

במהלך חיי למדתי שאושר אינו הרגשת היי רגעית כלשהי, או חיוך מרוח על הפנים 24/7. האושר הנו תחושה פנימית תמידית של שמחה, אופטימיות וסיפוק. הוא נרכש באמצעות למידה ואימון, וניתן לשימור בעזרת תרגול תמידי כך שישפיע לטובה על כל רובדי החיים.

 

 

שאלון אישי

 

  1. ספרים מומלצים:

"הסוד" ו"מאושרים ללא סיבה".

 

  1. מה רצית להיות כשתהיי גדולה?

כילדה חלמתי להיות דיילת אויר ו/ או אשת עסקים ולשמחתי הגשמתי את שניהם.

 

  1. הרגל סטודנטיאלי מימייך כסטודנטית

כשהייתי צריכה לפתור תרגילים וללמוד לבחינות הייתי מסתגרת בחדר עם מוזיקה ב"פול ווליום" ורק כך הייתי מצליחה להתרכז.

 

  1. המילה שאת אומרת מדי יום מספר פעמים רב ביותר:

"אהוב שלי" , מופנה לארבעת הגברים שלי בבית

 

  1. אפליקציה שימושית במיוחד

play tube ו – TED

  1. המרצה הזכור לך ביותר מימי הלימודים:

מרצה ליסודות המשפט, אישה כריזמטית ואינטליגנטית שהצליחה לרתק אותי ושימשה לי מקור להשראה .