כניסה

כיצד מתקבלים לעבודה הנכונה?

|

מזל טוב, הגיע סוף סוף הרגע! הכובע הונח על ראשכם, המגילה הקשורה בסרט בידיכם, התואר שלכם! אחרי כל הבחינות, העבודות, הסמינרים, הלילות בלי השינה, הגעתם לרגע שחיכיתם לו כל כך. ומה עכשיו? זה הזמן להתחיל לעבוד, לא? למצוא עבודה במקצוע שטרחתם על רכישתו כל כך הרבה זמן. אבל איך מתחילים? להיכן פונים? איך מתקבלים?


 

לא צריך להילחץ. מציאת עבודה היא לא תהליך פשוט ולא תהליך קצר, אבל הוא לא חייב להיות מבלבל, מתסכל או מייאש. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזאת בשלום ואפילו בהצלחה!


 

*בדקו את מצב הענף: לכל ענף תעסוקה במשק יש ימים טובים יותר, ימים רעים יותר. תקופות פופולריות ושפל. אל תיסחפו בהכרח אחרי הזרם ואל תושפעו ב-100% מהכותרות. חשוב לבדוק את מצב הענף בו אתם רוצים להשתלב, מה רמת השכר הממוצעת, האם מדובר בענף בצמיחה או במגמת שחיקה, מה אפשרויות הקידום, איזה תפקידים מעניינים נפתחים, אילו חברות חדשות פועלות בו. שאלו חברים שעובדים בענף, פנו לחברות השמה. בוודאי חשוב לקרוא כותרות, לשמוע חדשות ולהתעניין בסיקור התקשורתי. אך שלבו את כל הגורמים האלה יחדיו כדי לקבל תמונת מצב כמה שיותר מאוזנת ואובייקטיבית. בדקו את המים, מה שנקרא, בטרם צוללים.


 

*קורות חיים זה לא מספיק: בעידן הדיגיטלי לא מספיק מסמך הוורד שאתם מצרפים במייל למשרה אליה אתם רוצים להתקבל. בנו לכם פרופיל דיגיטלי, כי גם אותו מנהלי כח אדם סורקים ובודקים: השקיעו בבניית הלינקדאין שלכם, צרו קשרים עם עובדים בחברה אליה אתם רוצים להתקבל. עשו על עצמכם בדיקה בגוגל (התמונות המביכות מפעם…), נסו מבחוץ להסתכל איך פרופיל הפייסבוק שלכם נראה למי שאיננו מכיר אתכם. הרושם שאתם רוצים לשדר לא יתקבל ממסמך וורד, יפה ומהודק ככל שיהיה. בדקו את העקבות הדיגיטליות שלכם, לאן הן מובילות.

 

(בהקשר זה, אנו מזמינים אתכם להרצאה בנושא זה בדיוק! בעידן הרשתות החברתיות ובעולם העבודה המשתנה שלנו, אנו חייבים לחשוב שונה, להיות יצירתיים ולהכיר את הכלים העומדים לרשותנו לחיפוש עבודה, מיתוג אישי, ידע ויצירת קשרים.  את ההרצאה תעביר נטלי חזאי - מומחית תעסוקה ברשתות חברתיות.

מוזמנים לערב מהנה של  הרחבת אופקים, נטוורקינג, מפגש עם  בוגרים אחרים ונשנושים. להרשמה לחצו כאן.)

 


 

* הגודל לא קובע: חברות ענק הן לא בהכרח הכתובת הכי מתאימה עבורכם. רוצים להתבלט מהר, לקבל תשומת לב בזכות כישוריכם, הישגיכם ומסירותכם לעבודה? לא בטוח שתקבלו את הפוקוס הראוי בחברה שיש בה עוד מאות כמוכם. חברות קטנות ובינוניות יכולות לאפשר לכם לפרוח ולשגשג, להתבלט על פני אחרים. זהו בדיוק ההבדל בין דג בינוני בבריכה קטנה לבין דג קטן בבריכה גדולה. מי אתם רוצים להיות?


 

* ניסיון חשוב, אבל לא בחינם: אל תמהרו להציע את שירותיכם בזול או כמעט בחינם, רק כדי שתוכלו להשיג ניסיון מקצועי. זה אולי נראה כמו הפגנת מוטיבציה, אבל זה לא בהכרח מקרין עליכם באופן חיובי למעסיקים. הראו נכונות לעבודה קשה ומאומצת, אבל הקפידו לשמור על הערך העצמי שלכם. הראו שאתם יודעים מה אתם שווים, כדי שגם המעסיק הפוטנציאלי יבין זאת.


 

* אם זה לא עובד, לא בכוח: מכירים בודאי את הסיטואציה - 'שלחתי 200 קורות חיים ואיש לא ענה לי". ובכן, בדיוק בנקודה הזאת זה הזמן לעצור. בדקו את קורות החיים שלכם, בדקו את הפרופילים הדיגיטליים שלכם. חזרו אחורה ובדקו לאן שלחתם. זה הזמן לחשב מסלול מחדש - האם עשיתם נטוורקינג דרך חברים? האם פניתם לאנשים בלינקדאין או בטוויטר או בפייסבוק? האם פניתם רק לחברות גדולות ודילגתם על משרות פוטנציאליות בחברות קטנות יותר? עשו תחקיר כן על מה עשיתם ובדקו היכן אפשר לשנות.


 

* ניסיון הוא ניסיון הוא ניסיון: אל תמעיטו בערכה של אף עבודה שבה עסקתם או אתם עוסקים. כל ניסיון הוא חשוב, כל שיעור הוא יקר ערך. כל תובנה מהותית. גם אם העבודה שבה אתם מתחילים נראית על הנייר פעוטה, הפיקו ממנה את המיטב: כלים מקצועיים, כלים שימושיים, ידע, נטוורקינג, היכרות עם הארגון, היכרות עם תהליכי עבודה. שמרו תמיד על אוזניים ועיניים פקוחות והתחילו לאגור מידע. כל התחלה היא קשה, אבל מכל שלב לומדים שיעור שלא תשיגו בשום מקום אחר.


 

בהצלחה!


 

מקור כתבה: https://www.theguardian.com/money/2012/jun/01/graduate-job-hunting