כניסה

"אחי, לא הספקתי להגיש את התרגיל אתמול, סבבה?" – על סמכות וסוגיות משמעת.

סמכות אף פעם איננה הדבר החשוב ביותר למרצים, אך כשמשהו משתשבש בקשר לסמכות, אנו מבינים עד כמה היא משמעותית בניהול חווית למידה אפקטיבית. כמעט כל מרצה היה פעם המום מתגובה, דרישה או התנהגות של סטודנט, כמעט כל מרצה קיבל פעם מייל שעלול להיראות כלא מכבד. בסדנה תוצג העמדה, כי יש דרך התמודדות אפקטיבית, הניתנת ללמידה ולאימון ובה נעסוק בסדנה.

כתרגול מרכזי בסדנה, המנחה תציג למשתתפים אירוע (אמיתי) שהתרחש, המערב אתגר לסמכות של מרצה, המשתתפים יתכננו ויציעו תגובות שונות אותן ננתח בסדנה במשותף, על בסיס מודל שיוצג בסדנה. לבסוף, גם תוצג למשתתפים התגובה שיושמה בפועל, ותוצאותיה.

בתום הסדנה אתם צפויים:

  • לדעת לייצר דרכי תגובה אחרות מדרכי התגובה בהן נקטתם עד כה, לאירועים שונים של אתגר לסמכות.
  • לדעת להשוות בין דרכים שונות להתמודדות עם חוצפה/אתגרי סמכות, לזהות את הדרך האפקטיבית יותר מבין השתיים, ולהסביר מדוע היא אפקטיבית יותר.
  • לזהות כשלים נפוצים בהתמודדות עם אתגרי סמכות (ובמשך הזמן להצליח להימנע מכשלים אלה, בזמן אמת)

מועד הסדנה: הסדנה תתקיים ביום ב' 29.1.2018 בין השעות 9:00 - 14:00

הנחיה: ד"ר מיכל שודל, מרצה וחברת סגל היחידה להוראה ולמידה באוניברסיטה העברית בירושלים.