כניסה

סדנאות לשיפור הוראה

אסטרטגיות הוראה לכיתות עם סטודנטים לקויי למידה

מנחה: ד"ר אריה פרידלר

 

  • "איך היא לא מבינה מה שאני אומרת? הרי אני מסבירה ומתרגלת פעם אחר פעם?"
  • "איך זה שהוא לא קולט את העניין בשום דרך שניסיתי?"
  • "למה אני לא מצליח להעביר את החומר בצורה ברורה? איפה בדיוק הבעיה?"
  • "אני מרגישה שאני לא מבינה את הסטודנט, שאני לא מצליחה להגיע אליו. זאת תחושה של חוסר אונים"

 

לעיתים קרובות אנו, מרצים ומתרגלים, מוצאים עצמנו חסרי אונים, מתוסכלים וכועסים בשל העדר הכשרה מספקת לגבי ההתמודדות אל מול בעייתם של סטודנטים עם לקויות למידה. סטודנטים כאלה נמצאים בכל אחת מן הכיתות שלנו, ואנו נדרשים לסייע להם להתמודד עם קשייהם מבלי לפגוע תוך כדי כך באיכות ההוראה ובדרישות הסילבוס של הקורס.

 

הסדנה הראשונה בסדרה מציגה ומסבירה את לקויות הלמידה השכיחות. בנוסף לכך, הסדנה מציעה למשתתפים מבחר דרכי הוראה אשר הוכחו כמסייעים לסטודנטים לקויי למידה ובה בשעה כתורמים גם לכלל הסטודנטים בכיתה.

בין הנושאים שנדונים בסדנה:

  • משתנים המסייעים לסטודנטים לקויי למידה להצליח בלימודים בהשכלה הגבוהה:
  • דרכי למידה שמסייעות לסטודנטים לזכור ולהבין את החומר טוב יותר:
  • מבחר דרכי הוראה התומכות בלמידה של סטודנטים בעלי לקויות למידה וקשיי קשב וריכוז:
    • שימוש יעיל בלוח ובמצגת
    • הוראת חומר חדש – חומר עיוני וחומר טכנולוגי או מתמטי
    • שימוש בשאלות במהלך השיעור
    • הנחיה בביצוע פרויקטים והכנת עבודות
    • הדרכה לקראת מבחן;  טכניקות לזכירה
  • מניעה והתמודדות של בעיות התנהגות

     

    הסדנה גם מעניקה למשתתפים הזדמנות נדירה לחלוק ביניהם חוויות - הצלחות וכישלונות - על מנת למצוא במשותף דרכים  לשפר את תהליך ההוראה.