התוכנית הוקמה מתוך ההבנה שעל אף שהאקדמיה עשויה להיות מקום מפגש משמעותי בין סטודנטים ערבים ויהודים, פעמים רבות נוצרת בין שתי הקבוצות הפרדה הנובעת ממחסום שפה ומדעות קדומות. התוכנית מאפשרת להגיע מתוך הקרבה הפיזית בלימודים כתף אל כתף בין כותלי האקדמיה, לקרבה ויצירת קשרים אישיים בין הקבוצות. התוכנית מבוססת הן על העזרה ההדדית אותה מקבלים שני הצדדים והן על קשרי עומק הנוצרים במהלך המפגשים בין זוגות המשתתפים. קשרים אלה יוצרים פעמים רבות חברות שחוצה בהרבה את גבולות המפגשים בפרויקט. כבר כיום, ניתן לראות בספריות, בקפיטריות ובשיעורים התחלה של שינוי משמעותי בתרבות החיים המשותפים באקדמיה.
אופי הפעילות ותפקידי הסטודנטים.ות
- הסטודנטים ייפגשו פעם בשבועיים לאורך שנת הלימודים בזוגות ובמפגשים הללו ילמדו ויתרגלו יחד את השפות, ייחשפו לתרבויות השונות, יכירו לעומק וייצרו חברויות. לאחר כל מפגש הסטודנטים יגישו לרכז דיווח על שעות המפגש ותוכנו.
- מפגשים קבוצתיים – בנוסף למפגשים האישיים, הסטודנטים ייקחו חלק ב-4 מפגשים קבוצתיים (2 בסמסטר א' ושניים בסמסטר ב') במוסדות הלימוד שיערכו על ידי הרכז, ויעסקו בתכנים השונים הקשורים לחיים המשותפים (היכרות עם השפות, התרבויות, ועוד).
- אירוע שיא – פעם בשנה, נקיים אירוע שיא אזורי, בו נשלב תוכן חיצוני להעשרתם של הסטודנטים. דוגמאות: הרצאות, ארוחת איפטר-פסח, אמנים מתרבויות שונות, סיורים ועוד. אנו שואפים לקיים את אירוע השיא בשיתוף עם מוסד הלימודים ופתוחים לערב בהם סטודנטים ושותפויות נוספות במוסד הלימוד.
- התנדבות בקהילה – החל מחודש ינואר, יצאו הזוגות להתנדבות בקהילה, במסגרתה יעבירו פעילויות לילדי גן חובה וכיתות א'. מטרת הפעילות היא הקניית השפה העברית לילדים דוברי ערבית.
דרישות התפקיד
על הסטודנט המשתתף בתוכנית להיות:
- מחובר לערכי התכנית, סובלני ופתוח לשמוע על האחר.
- בעל משמעת עצמית.
- בעל מוטיבציה ללמוד ולהתפתח.