- הקפידו להקדים
מפגשי וידאו מבליטים מתי הקולגות מגיעים באיחור, קשה מאוד להסוות זאת. הימנעו מלאחר לפגישות או לשיעורים – ויפה שעה אחת קודם : )
- הפעילו מצלמה
אווטארים ותצלומים מוכנים מראש כבר אינם מתקבלים בישיבות במקומות עבודה, והם גם אינם מתקבלים ברצינות. האמת, יש בכך מן ההיגיון: כשפותחים מצלמה זה מראה על רצינות, הקשבה, נגישות ויכולת ליצור קשר עין על אף המגבלות.
- שמרו על השקט – בקול אבל גם בתנועה
אל תצעדו הלוך ושוב, זה יכול לגרום לקולגות להפסיק ולהקשיב להמשך הפגישה, כי הם יצפו בכן ובכם. אם החלטתן או החלטתם לעבור למקום אחר ודאו כי המצלמה כבויה, כדי לא לסובב להם את הראש.
- וותרו על המולטי-טאסקינג
סגרו את שאר החלונות שבמחשב כדי תוכל להיות נוכחים בישיבה. כלל הנימוס הזה תקף כמובן לשיחות טלפון או לשיחות עם נוכחים נוספים בחדר.
- סגרו את הדלת של החדר או המשרד
ודאו שאתם בחדר סגור, ללא הפרעות של המשפחה או חברים.
- הימנעו מלאכול בזמן שיחת הווידאו
ותחסכו את רעשי הלעיסה לשאר המשתתפים. בקבוק אפשר שתייה או כוס קפה (והקפידו לשמור על השקט).
- למדו להשתלב בדיון
שימו לב כיצד נכנסים לדיון או מבקשים זכות דיבור. זוהי לכאורה פעולה שונה בתכלית מזו שהיינו מורגלים בה בשיחות פרונטליות. לאפליקציות של שיחות ועידה ישנן מספר יישומים, שיאפשרו לכם להודיע מראש ובעדינות שאתם מבקשות ומבקשים את זכות הדיבור (צ’ט פנימי, למשל).
ומילה או שתיים על מסקנות הסטודנטיות והסטודנטים מחוויית הלימודים מרחוק, כפי שהתקבלו מסקר שביעות רצון שנעשה באקדמית תל־אביב-יפו:
- רוב הנשאלות והנשאלים הצהירו כי זמן הקשב המרבי בשיעורי זום הוא כשעה אחת.
- הנשאלות והנשאלים ביקשו להשתיק בעת הרצאה פרונטלית את שאר הנוכחים (המרצות והמרצים יכולים לעשות זאת בלחיצת כפתור, שמשתיקה את שאר הנוכחים ומונעת רעשי רקע).
- רוב הנשאלים הצהירו כי הקשר האישי לימודי עם סטודנטים אחרים חסר להם.