האקדמית ת"א יפו > ד"ר שירה טאובה-דיין
ד"ר טאובה-דיין היא פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומדריכה, חוקרת התפתחות האדם בגישה אקולוגית רגישת-הקשר ומומחית בלימודי אסיה. היא סיימה לימודי התואר הראשון בחוג לפסיכולוגיה ובחוג ללימוד אסיה באוניברסיטת חיפה, כולל השתתפות בתוכנית ללימודי השפה היפנית באוניברסיטת ואסדה שבטוקיו כזוכת מלגה מטעם ממשלת יפן. לד"ר טאובה-דיין יש תואר שני בפסיכולוגיה מהמעבדה להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה, תואר שלישי בתוכנית הצטיינות בינלאומית ואינטרדיסציפלינרית בחוג ללימודי אסיה באוניברסיטת חיפה בשיתוף עם האוניברסיטה העברית, ופוסט דוקטורט במרכז דואט במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. לד"ר טאובה-דיין ניסיון עשיר כפסיכולוגית התפתחותית בעבודה עם ילדים וילדות בגיל הרך, הורים וצוותים חינוכיים ומקצועיים, ובהובלה והדרכה של צוותי פסיכולוגיות בשירות הציבורי.
מחקר רגיש-הקשר ובין תרבותי, כולל בחברות דרום ומזרח אסיה ואחרות, סיפורי חיים בראייה התפתחותית, אסונות ומשברים קולקטיביים, צעירות, הורות, תוכניות התערבות, רפלקטיביות, קשר גוף-נפש ולימודי מוגבלויות.
פסיכולוגיה התפתחותית והגישה האקולוגית להתפתחות האדם, היבטים יישומים בשדה הפסיכולוגיה ההתפתחות, הורות בפרספקטיבה רגישת-הקשר, פסיכולוגיה ותרבות, פסיכולוגיה של אסונות.
Taube-Dayan, S. (2023). Growing up in Fukushima Prefecture after the Nuclear Accident: Young People Give Voice to the Stories of Non-Evacuated Communities, in N. Novikova, J. Gerster & M. Gertrud Hartwig (Eds.), Japan’s Triple Disaster: Pursuing Justice after the Great East Japan Earthquake, Tsunami, and Fukushima Nuclear Accident. Routledge.
WhatsApp us